Reklama

Rynek najlepiej oczyszcza się sam

Konkurencja na rynku postrzegana jest przez firmy jako jedna z największych barier ich rozwoju – wynika z badań GUS.

Aktualizacja: 07.06.2015 22:28 Publikacja: 07.06.2015 22:00

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

W handlu detalicznym ostatnio stała się ona nawet istotniejsza niż koszty zatrudnienia. W branży finansowej i ubezpieczeniowej aż 75 proc. przedsiębiorstw wskazuje, że to konkurencja firm krajowych stwarza im najwięcej trudności, a w budownictwie to zagrożenie rośnie, podczas gdy spadają obawy o niepewną przyszłość czy niedostatek popytu.

Nic dziwnego, że wiele firm przez tę barierę się potyka. Jak wynika z najnowszych badań firmy Euler Hermes, obecnie główną przyczyną upadłości firm, których liczba w porównaniu z ub.r. prawie wcale nie spada (mimo że gospodarka znacznie przyspieszyła), była właśnie narastająca konkurencja, która wypycha z rynku słabsze i mniejsze podmioty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama