Reklama
Rozwiń

Rynek najlepiej oczyszcza się sam

Konkurencja na rynku postrzegana jest przez firmy jako jedna z największych barier ich rozwoju – wynika z badań GUS.

Aktualizacja: 07.06.2015 22:28 Publikacja: 07.06.2015 22:00

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

W handlu detalicznym ostatnio stała się ona nawet istotniejsza niż koszty zatrudnienia. W branży finansowej i ubezpieczeniowej aż 75 proc. przedsiębiorstw wskazuje, że to konkurencja firm krajowych stwarza im najwięcej trudności, a w budownictwie to zagrożenie rośnie, podczas gdy spadają obawy o niepewną przyszłość czy niedostatek popytu.

Nic dziwnego, że wiele firm przez tę barierę się potyka. Jak wynika z najnowszych badań firmy Euler Hermes, obecnie główną przyczyną upadłości firm, których liczba w porównaniu z ub.r. prawie wcale nie spada (mimo że gospodarka znacznie przyspieszyła), była właśnie narastająca konkurencja, która wypycha z rynku słabsze i mniejsze podmioty.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Czas ucieka. UE musi znaleźć sposób na rosyjskie aktywa
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem