Reklama

Pogoń za zyskiem a rynek pracy

Spółki telekomunikacyjne szukają sposobów poprawy swoich wyników finansowych. Aktywa, które dają małe nadzieje na wysoki zysk, trafiają więc do spółek zależnych lub są wyprzedawane.

Publikacja: 16.08.2015 22:00

Pogoń za zyskiem a rynek pracy

Foto: Waldemar Kompała

Próby optymalizacji zysków nikogo nie powinny dziwić – firmy są po to, by zarabiać. Na dodatek te notowane na giełdzie muszą wykazywać coraz lepsze wyniki, by zaspokoić apetyt inwestorów. Ale czy na dłuższą metę są w stanie to robić?

Tnąc koszty, często redukują zatrudnienie, szukają jednocześnie sposobów, jak wycisnąć jak najwięcej ze swoich klientów. Przy obecnym nasyceniu usługami np. telefonii komórkowej trudno bowiem o nowych. Tylko czy duże korporacje, zwalniając swoich pracowników, nie dokładają się do zmniejszenia własnej bazy klientów? Bezrobotnym trudno sprzedać więcej usług.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama