Pogoń za zyskiem a rynek pracy

Spółki telekomunikacyjne szukają sposobów poprawy swoich wyników finansowych. Aktywa, które dają małe nadzieje na wysoki zysk, trafiają więc do spółek zależnych lub są wyprzedawane.

Publikacja: 16.08.2015 22:00

Pogoń za zyskiem a rynek pracy

Foto: Waldemar Kompała

Próby optymalizacji zysków nikogo nie powinny dziwić – firmy są po to, by zarabiać. Na dodatek te notowane na giełdzie muszą wykazywać coraz lepsze wyniki, by zaspokoić apetyt inwestorów. Ale czy na dłuższą metę są w stanie to robić?

Tnąc koszty, często redukują zatrudnienie, szukają jednocześnie sposobów, jak wycisnąć jak najwięcej ze swoich klientów. Przy obecnym nasyceniu usługami np. telefonii komórkowej trudno bowiem o nowych. Tylko czy duże korporacje, zwalniając swoich pracowników, nie dokładają się do zmniejszenia własnej bazy klientów? Bezrobotnym trudno sprzedać więcej usług.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację