Reklama

W Krakowie o trzeciej rewolucji

Lokalne społeczności mogą skorzystać na dostępie do internetu szerokopasmowego choćby w dwóch dziedzinach: edukacji i służbie zdrowia.

Publikacja: 19.10.2015 22:00

Uczestnicy debaty podkreślali, że przez ostatnie lata internet miał duży wpływ na rozwój gospodarki,

Uczestnicy debaty podkreślali, że przez ostatnie lata internet miał duży wpływ na rozwój gospodarki, rynku pracy i turystyki

Foto: piotr guzik

– Internet szerokopasmowy stał się najważniejszym czynnikiem wzrostu PKB. W tej chwili napędza gospodarki poszczególnych państw w stopniu dwukrotnie wyższym niż telefonia komórkowa. Obniża koszty, poprawia logistykę i pozwala na skuteczniejsze wykorzystanie zasobów ludzkich. Mamy do czynienia z trzecią rewolucją przemysłową – mówił w trakcie  debaty „Rzeczpospolitej" Piotr Majchrzak, prezes spółki Hyperion.

Na pytanie: „Jaki wpływ na rozwój lokalnej przedsiębiorczości ma dostęp do szerokopasmowego internetu?", odpowiadali także Piotr Szymański z Departamentu Inwestycji Strategicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Andrzej Albera, prezes IT.expert, Małgorzata Małuch, wójt gminy Sękowa, oraz Włodzimierz Gąsior, prezes NET-BIS.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama