Reklama

Trzeba mieć wizję, a potem dopasować do niej narzędzia

Kluczowe jest dziś dla wydawców, żeby szeroko eksperymentować – mówi Colin Bodell, wiceprezes ds. technologii w grupie wydawniczej Time Inc.

Publikacja: 29.03.2016 22:00

Trzeba mieć wizję, a potem dopasować do niej narzędzia

Foto: materiały prasowe

Rz: Co dla tradycyjnej zasiedziałej na prasowym rynku prasy może być punktem zapalnym, który doprowadzi do przekształcenia jej w naprawdę nowoczesny koncern mediowy? Start-upom łatwo się chwalić, że są „zakorzenione" w technologiach, ale im, jako młodym spółkom, jest jednak pod tym względem łatwiej.

Colin Bodell: Zawsze odpowiedź na to samo pytanie: „gdzie dziś spędzają większość czasu nasi czytelnicy?". W USA 60-70-latki wciąż czytają papierowe gazety, ale młodsze pokolenia chodzą wszędzie z komórkami i tabletami. Żeby dotrzeć do nich, trzeba mieć treści dla takich kanałów dystrybucji. Dotychczas wyglądało to tak: robiło się tzw. responsywną stronę internetową (dostosowującą się automatycznie do wielkości ekranu i urządzenia, na jakim się ją wyświetla – red.) i dostosowywało materiały do urządzeń mobilnych. Problemem stało  się to, że np. magazyny miewają cykl wydawniczy trwający miesiąc, a w sieci czyta się dziś informacje z ulubionych stron często i regularnie. Gazety mają tu ułatwione zadanie, bo codziennie mają świeże treści. One zaczynają od prostych witryn, które po prostu dostarczają najnowsze informacje, te same, które zawiera ich gazeta, z tym, że w gazecie są one potem pogłębiane. Obszerniejsze treści z wydań weekendowych można zamykać w sieci za płatnymi bramkami, resztę sprzedawać w modelu reklamowym, by mogli do nich docierać młodzi użytkownicy ze swoich komórek. Nasza strona mobilna w USA zawiera tylko pięć – sześć tekstów dziennie: politycznych, ekonomicznych, technologicznych, o zdrowiu i międzynarodowych. Każdy z tych materiałów to jakieś zdjęcie lub wideo i naprawdę krótka treść. Ludzie będą to czytać w pociągu czy w kawiarni. Chcą tylko dotknąć tematu. Zainteresowani sięgną głębiej – po e-wydania naszego magazynu. Mamy też sekcję audio, gdzie można sobie posłuchać artykułów w czasie drogi do pracy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama