Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 29.03.2016 22:00 Publikacja: 29.03.2016 22:00
Foto: materiały prasowe
Rz: Co dla tradycyjnej zasiedziałej na prasowym rynku prasy może być punktem zapalnym, który doprowadzi do przekształcenia jej w naprawdę nowoczesny koncern mediowy? Start-upom łatwo się chwalić, że są „zakorzenione" w technologiach, ale im, jako młodym spółkom, jest jednak pod tym względem łatwiej.
Colin Bodell: Zawsze odpowiedź na to samo pytanie: „gdzie dziś spędzają większość czasu nasi czytelnicy?". W USA 60-70-latki wciąż czytają papierowe gazety, ale młodsze pokolenia chodzą wszędzie z komórkami i tabletami. Żeby dotrzeć do nich, trzeba mieć treści dla takich kanałów dystrybucji. Dotychczas wyglądało to tak: robiło się tzw. responsywną stronę internetową (dostosowującą się automatycznie do wielkości ekranu i urządzenia, na jakim się ją wyświetla – red.) i dostosowywało materiały do urządzeń mobilnych. Problemem stało się to, że np. magazyny miewają cykl wydawniczy trwający miesiąc, a w sieci czyta się dziś informacje z ulubionych stron często i regularnie. Gazety mają tu ułatwione zadanie, bo codziennie mają świeże treści. One zaczynają od prostych witryn, które po prostu dostarczają najnowsze informacje, te same, które zawiera ich gazeta, z tym, że w gazecie są one potem pogłębiane. Obszerniejsze treści z wydań weekendowych można zamykać w sieci za płatnymi bramkami, resztę sprzedawać w modelu reklamowym, by mogli do nich docierać młodzi użytkownicy ze swoich komórek. Nasza strona mobilna w USA zawiera tylko pięć – sześć tekstów dziennie: politycznych, ekonomicznych, technologicznych, o zdrowiu i międzynarodowych. Każdy z tych materiałów to jakieś zdjęcie lub wideo i naprawdę krótka treść. Ludzie będą to czytać w pociągu czy w kawiarni. Chcą tylko dotknąć tematu. Zainteresowani sięgną głębiej – po e-wydania naszego magazynu. Mamy też sekcję audio, gdzie można sobie posłuchać artykułów w czasie drogi do pracy.
Jeszcze 50 lat temu sama groźba wojny w Zatoce Perskiej i zablokowania szlaku handlowego przez cieśninę Ormuz do...
Od początku czerwca ceny ropy naftowej wzrosły o ponad 20 proc. Jak zwykle rynek ropy reaguje na sytuację polity...
W inwestowaniu w OZE brakuje strategii, planu i koordynacji. W efekcie marnotrawimy nie tylko inwestycje, ale i...
Polskie firmy są w ścisłej czołówce światowej najrzetelniejszych, najbardziej terminowych płatników faktur za to...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Unia Europejska zabiega o przestrzeń wolnego handlu w świecie nieprzyjaznej geopolityki i egoizmów narodowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas