Reklama

Polska (nie) w budowie

Krach produkcji budowlano-montażowej pokazuje dwie rzeczy: jak słabym jesteśmy państwem, w którym bez środków unijnych nie ruszą żadne projekty drogowe czy kolejowe, i jak mało poważana przez polityków jest ta kluczowa gałąź gospodarki.

Aktualizacja: 23.11.2016 20:00 Publikacja: 23.11.2016 19:16

Polska (nie) w budowie

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Rząd PiS w praktyce wstrzymał nowe przetargi, oskarżając poprzedników o niedoszacowanie kosztów. Tylko program budowy autostrad i dróg ekspresowych ma być dwa razy droższy niż założone 100 mld zł. Urzędnicy siedzą teraz i zastanawiają się, które trasy zostawić, a z których zrezygnować. W tym czasie trwa gruntowna wymiana kadr w instytucjach nadzorujących inwestycje i odpowiedzialnych za absorpcję pieniędzy z UE. To kolejny powód opóźnień. W efekcie w październiku produkcja budowlano-montażowa zmalała aż o 20 proc. w skali roku. Po dziesięciu miesiącach jest niższa o 15 proc. Aż strach pomyśleć, co by było, gdyby nie deweloperzy i obecny boom w branży mieszkaniowej i biurowej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz Malinowski: Ile Polski w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Reklama
Reklama