Reklama

Polski handel rządzi w hurcie. Ale…

W niewielu branżach firmom z polskim kapitałem udało się zbudować taką pozycję jak w handlu hurtowym. Ale sektor niebezpiecznie zbliża się do wyniszczającej wojny cenowej i jeśli chce odwrócić trend spadkowy nawet najwięksi gracze muszą postawić na jakość relacji z klientami i skok technologiczny.

Publikacja: 30.01.2017 09:50

Karol Czupryński

Karol Czupryński

Foto: materiały prasowe

Polski kapitał rządzi w hurcie. Liczby mówią same za siebie: na rynku aptecznym 95 proc. sprzedaży hurtowej obsługują polskie podmioty. W branży spożywczej mają 70 proc. rynku (pozostała część to przede wszystkim również mocno związana z Polska Grupa Eurocash). Podobnie sytuacja wygląda w dystrybucji części samochodowych czy sprzętu komputerowego. Większość sektora sprzedaży hurtowej ma bardzo lokalny charakter, ale na przestrzeni 25 lat wyrosły z niego firmy, które można stawiać za wzór sukcesu na arenie międzynarodowej: ABC Data, która dostarcza sprzęt IT dla klientów na 8 rynkach, czy InterCars, europejski potentat w dystrybucji części samochodowych. Ale krajowy biznes coraz mocniej się kurczy – coraz więcej sklepów przestaje korzystać z ich usług, dołączając do grup franczyzowych, które zapewniają im logo, promocje, usługi marketingowe i zaplecze logistyczne.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Jaki będzie kolejny kryzys gospodarczy?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Menkes: Wojna o chipy
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama