Aktualizacja: 30.01.2017 09:50 Publikacja: 30.01.2017 09:50
Karol Czupryński
Foto: materiały prasowe
Polski kapitał rządzi w hurcie. Liczby mówią same za siebie: na rynku aptecznym 95 proc. sprzedaży hurtowej obsługują polskie podmioty. W branży spożywczej mają 70 proc. rynku (pozostała część to przede wszystkim również mocno związana z Polska Grupa Eurocash). Podobnie sytuacja wygląda w dystrybucji części samochodowych czy sprzętu komputerowego. Większość sektora sprzedaży hurtowej ma bardzo lokalny charakter, ale na przestrzeni 25 lat wyrosły z niego firmy, które można stawiać za wzór sukcesu na arenie międzynarodowej: ABC Data, która dostarcza sprzęt IT dla klientów na 8 rynkach, czy InterCars, europejski potentat w dystrybucji części samochodowych. Ale krajowy biznes coraz mocniej się kurczy – coraz więcej sklepów przestaje korzystać z ich usług, dołączając do grup franczyzowych, które zapewniają im logo, promocje, usługi marketingowe i zaplecze logistyczne.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas