W przyszłości matura bez stresu

Specjalne oprogramowanie pomaga uczniom nie tylko skuteczniej przyswajać wiedzę, ale sugeruje też, kiedy najlepiej przystąpić do egzaminu.

Publikacja: 13.05.2014 01:42

W przyszłości matura bez stresu

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski Łukasz solsk solsk

Red

W Uniwersytecie Stanowym Arizony (ASU), gdzie studiuje ponad 70 tys. osób, wykorzystano bazującą na technologii firmy Knewton naukę opartą na kompetencjach (competency-based learning). Dzięki temu uczniowie mieli poprawić wyniki z matematyki. Powstały materiały edukacyjne, które dynamicznie dostosowywały się do indywidualnych potrzeb każdego z nich. Dzięki analizie danych oprogramowanie komputerowe rozpoznawało, co wie dany uczeń, a następnie rekomendowało odpowiedni materiał do przyswojenia.

ASU zdecydowało się wdrożyć kurs matematyczny i po dwóch semestrach wśród 2000 uczniów procent zaliczeń przygotowanego materiału wzrósł z 64 do 75 proc. Niemal połowa studentów ukończyła kurs cztery tygodnie wcześniej, niż zakładano.

Jak wyglądają nowoczesne metody nauczania? Na przykład na stronie internetowej kursu student czyta tekst i ogląda materiały filmowe, a następnie bierze udział w quizach i testach. System ocenia wtedy, jak dobrze przyswoił poszczególne pojęcia. Kiedy oprogramowanie wykrywa, że osiągnięte wyniki są na zadowalającym poziomie, udostępniane są kolejne materiały albo oferowana jest możliwość przystąpienia do egzaminu.

Nauczanie to określane jest przez ekspertów jako szyte na miarę, ponieważ oprogramowanie dostosowuje program nauczania do możliwości każdego ucznia. Co więcej, potrafi zasugerować, kiedy student ma największe szanse, żeby zdać egzamin. W rezultacie do egzaminów przystępuje on w mniejszym stresie.

Oprogramowanie po paru tygodniach analiz jest w stanie także wskazać porę dnia, kiedy uczeń jest najbardziej otwarty na lekcje z danego przedmiotu. Rano więc możemy lepiej radzić sobie z matematyką, a południe może się okazać idealną porą na lekcję geografii.

– Materiały edukacyjne znajdują się obecnie w historycznej fazie, ponieważ mamy do czynienia z przejściem z podręczników drukowanych do materiałów internetowych – mówi David Liu, dyrektor operacyjny firmy Knewton, która specjalizuje się w uczeniu adaptacyjnym. – Przejście to nie tylko zapewnia większy dostęp do treści edukacyjnych, ale umożliwia też personalizację tych treści. Jesteśmy w stanie dostarczać spersonalizowane, światowej klasy materiały edukacyjne dla uczniów w skali globalnej – dodaje Liu.

Na rewolucję w edukacji trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać – aby wprowadzić nowoczesne metody nauczania, musi się zmienić kultura szkolnictwa. Dlatego, zamiast ze wzrokiem wpatrzonym w monitor, studenci spędzą jeszcze co najmniej kilka lat z nosem w książkach.

W Uniwersytecie Stanowym Arizony (ASU), gdzie studiuje ponad 70 tys. osób, wykorzystano bazującą na technologii firmy Knewton naukę opartą na kompetencjach (competency-based learning). Dzięki temu uczniowie mieli poprawić wyniki z matematyki. Powstały materiały edukacyjne, które dynamicznie dostosowywały się do indywidualnych potrzeb każdego z nich. Dzięki analizie danych oprogramowanie komputerowe rozpoznawało, co wie dany uczeń, a następnie rekomendowało odpowiedni materiał do przyswojenia.

ASU zdecydowało się wdrożyć kurs matematyczny i po dwóch semestrach wśród 2000 uczniów procent zaliczeń przygotowanego materiału wzrósł z 64 do 75 proc. Niemal połowa studentów ukończyła kurs cztery tygodnie wcześniej, niż zakładano.

Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska