Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.02.2015 20:01 Publikacja: 05.02.2015 19:55
Marka smartfona zdradza status społeczny jego właściciela
Foto: 123RF
Wreszcie wiadomo, dlaczego gadżety Apple są wyraźnie droższe niż – wprawdzie nowocześniejsze, ale mniej „elitarne" – urządzenia konkurencji. Badanie wykonane przez sieć reklamową Chitika pokazuje, że osoby kupujące iPhone'y należą do grupy najlepiej zarabiających. Mało tego, po urządzenia z jabłuszkiem sięgają zwykle osoby lepiej wykształcone.
Ta analiza bazuje na informacji i miejscu zamieszkania osób korzystających z urządzeń mobilnych w USA. Chitika (interesująca się tym, żeby reklamy trafiały do lepiej zarabiających) porównała te dane z informacjami o wykształceniu i dochodach w tych miejscach. Zbieżność wykształcenia i zamożności nie powinna nikogo dziwić.
Ale na statystyce się nie kończy. Firma Ladbrokes, specjalizująca się internetowych zakładach i grach hazardowych, poprosiła swoich użytkowników o wykonanie na smartfonie testu mierzącego sprawność umysłową. Założenie było proste – inteligentniejsi ukończą test w krótszym czasie. Wyniki?
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas