Co telefon mówi o tobie

Posiadacze iPhone'ów są inteligentniejsi od użytkowników Androida.

Aktualizacja: 05.02.2015 20:01 Publikacja: 05.02.2015 19:55

Marka smartfona zdradza status społeczny jego właściciela

Marka smartfona zdradza status społeczny jego właściciela

Foto: 123RF

Wreszcie wiadomo, dlaczego gadżety Apple są wyraźnie droższe niż – wprawdzie nowocześniejsze, ale mniej „elitarne" – urządzenia konkurencji. Badanie wykonane przez sieć reklamową Chitika pokazuje, że osoby kupujące iPhone'y należą do grupy najlepiej zarabiających. Mało tego, po urządzenia z jabłuszkiem sięgają zwykle osoby lepiej wykształcone.

Ta analiza bazuje na informacji i miejscu zamieszkania osób korzystających z urządzeń mobilnych w USA. Chitika (interesująca się tym, żeby reklamy trafiały do lepiej zarabiających) porównała te dane z informacjami o wykształceniu i dochodach w tych miejscach. Zbieżność wykształcenia i zamożności nie powinna nikogo dziwić.

Ale na statystyce się nie kończy. Firma Ladbrokes, specjalizująca się internetowych zakładach i grach hazardowych, poprosiła swoich użytkowników o wykonanie na smartfonie testu mierzącego sprawność umysłową. Założenie było proste – inteligentniejsi ukończą test w krótszym czasie. Wyniki?

Użytkownicy smartfonów Apple zrobili to średnio w 93 sekundy. Ci z telefonami Google Nexus w 99 sekund. Na kolejnych miejscach byli użytkownicy samsungów (103 sekundy), HTC (105 sekund), nokii (109 sekund). W tej konkurencji najsłabiej wypadli posiadacze telefonów BlackBerry – im test zajął 118 sekund. Rekordzistą był zaś jeden z użytkowników smartfona marki Samsung, który cały test zaliczył w 47 sekund.

Satysfakcja „ajfonowców" jest jednak przedwczesna. Ich prawdziwe ja odsłania ankieta TalkTalk Mobile, w której wzięło udział 2 tys. użytkowników smartfonów Apple, BlackBerry i z systemem Android. Tych z systemem Windows nie wzięto pod uwagę.

Zacznijmy od typowego biznesowego BlackBerry: ich użytkownicy zarabiają najwięcej, pracują w finansach, ochronie zdrowia lub nieruchomościach, najwięcej dzwonią i esemesują, piją herbatę i kawę, mają wielu znajomych, jadają na mieście i są najmniej punktualni.

Teraz użytkownicy iPhone'ów. Są pewni siebie i ambitni, ciężko pracują (zwykle w mediach i okolicach), dużo podróżują i są aktywni w mediach społecznościowych. Ale mają też o sobie wysokie mniemanie – uważają się za najbardziej atrakcyjnych i najzdolniejszych, najwięcej czasu spędzają na kupowaniu ubrań oraz dbaniu o wygląd.

Wreszcie posiadacze smartfonów z Androidem: zwykle zajmują się kulturą, sztuką lub sportem, są najbardziej kreatywni, dobrze gotują i są uprzejmi. Piją najwięcej alkoholu, oglądają najwięcej telewizji i najdłużej pracują po godzinach.

Pasuje?

Autor jest użytkownikiem smartfonów z Androidem.

Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem