Wreszcie wiadomo, dlaczego gadżety Apple są wyraźnie droższe niż – wprawdzie nowocześniejsze, ale mniej „elitarne" – urządzenia konkurencji. Badanie wykonane przez sieć reklamową Chitika pokazuje, że osoby kupujące iPhone'y należą do grupy najlepiej zarabiających. Mało tego, po urządzenia z jabłuszkiem sięgają zwykle osoby lepiej wykształcone.
Ta analiza bazuje na informacji i miejscu zamieszkania osób korzystających z urządzeń mobilnych w USA. Chitika (interesująca się tym, żeby reklamy trafiały do lepiej zarabiających) porównała te dane z informacjami o wykształceniu i dochodach w tych miejscach. Zbieżność wykształcenia i zamożności nie powinna nikogo dziwić.
Ale na statystyce się nie kończy. Firma Ladbrokes, specjalizująca się internetowych zakładach i grach hazardowych, poprosiła swoich użytkowników o wykonanie na smartfonie testu mierzącego sprawność umysłową. Założenie było proste – inteligentniejsi ukończą test w krótszym czasie. Wyniki?
Użytkownicy smartfonów Apple zrobili to średnio w 93 sekundy. Ci z telefonami Google Nexus w 99 sekund. Na kolejnych miejscach byli użytkownicy samsungów (103 sekundy), HTC (105 sekund), nokii (109 sekund). W tej konkurencji najsłabiej wypadli posiadacze telefonów BlackBerry – im test zajął 118 sekund. Rekordzistą był zaś jeden z użytkowników smartfona marki Samsung, który cały test zaliczył w 47 sekund.
Satysfakcja „ajfonowców" jest jednak przedwczesna. Ich prawdziwe ja odsłania ankieta TalkTalk Mobile, w której wzięło udział 2 tys. użytkowników smartfonów Apple, BlackBerry i z systemem Android. Tych z systemem Windows nie wzięto pod uwagę.
Zacznijmy od typowego biznesowego BlackBerry: ich użytkownicy zarabiają najwięcej, pracują w finansach, ochronie zdrowia lub nieruchomościach, najwięcej dzwonią i esemesują, piją herbatę i kawę, mają wielu znajomych, jadają na mieście i są najmniej punktualni.
Teraz użytkownicy iPhone'ów. Są pewni siebie i ambitni, ciężko pracują (zwykle w mediach i okolicach), dużo podróżują i są aktywni w mediach społecznościowych. Ale mają też o sobie wysokie mniemanie – uważają się za najbardziej atrakcyjnych i najzdolniejszych, najwięcej czasu spędzają na kupowaniu ubrań oraz dbaniu o wygląd.