Aktualizacja: 07.09.2016 09:25 Publikacja: 07.09.2016 09:25
Tak tanio w branży elektroniki użytkowej jeszcze nie było. W 2011 r. smartfon i desktop kosztowały średnio 420 i 552 dol. Ale już cztery lata później płacono za nie odpowiednio zaledwie 305 i 379 dol. W tym czasie telewizory Smart TV potaniały aż o 28 proc. Trend spadkowy utrzymuje się, bo sprzęt IT staje się dobrem masowym. Kurczące się w efekcie marże sprawiają, że tradycyjni giganci technologiczni ograniczają działalność, koncentrując się na najbardziej dochodowych segmentach. W ten sposób tworzy się luka, którą skrzętnie zagospodarowują lokalne marki. - Globalni producenci muszą się łączyć lub przejmować inne podmioty. Jednocześnie szukają możliwości poszerzenia swoich kompetencji w obszarze zaawansowanych usług informatycznych. Niektóre firmy wręcz wycofują się z rynku konsumenckiego i tylko koncentrują się na usługach dla biznesu. Wszystko po to, aby zmaksymalizować efekt skali i zwiększyć marże – przyznaje Peter van den Berg, dyrektor Global Technology Distribution Council (GTDC) na Europę.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas