PlayStation 4 już w Polsce

Nowa konsola Sony jest już oficjalnie dostępna w Polsce. Ale jeżeli ktoś nie skorzystał z przedsprzedaży może mieć kłopot ze znalezieniem jej w sklepie.

Aktualizacja: 29.11.2013 13:14 Publikacja: 29.11.2013 13:02

Pierwsi szczęśliwcy odebrali konsole tuż po północy.

Pierwsi szczęśliwcy odebrali konsole tuż po północy.

Foto: PAP/serwis codzienny

Już podczas premiery w nocy z czwartku na piątek przedstawiciele Sony ostrzegali, że urządzeń na razie jest mało i ci, którzy nie zamówili konsoli wcześniej być może będą musieli poczekać do pierwszego tygodnia grudnia. Nawet w firmowym Sony Store w warszawskim centrum handlowym Arkadia urządzeń nie wystarczyło dla wszystkich. Gadżet sprzedawano przez zaledwie godzinę — od północy — a i tak konsole dostali tylko ci, którzy ustawili się w kolejce jako pierwsi.

Sony na razie nie chce podawać żadnych wyników sprzedaży. „Premiera PS4 była dla nas rekordowa pod każdym względem. Dotyczy to zarówno zebranych ilości zamówień przedpremierowych jak i ilości konsol, które trafiły do Polski na premierę. Wkrótce podamy więcej informacji na temat wyników sprzedaży w Europie” - napisała firma w oficjalnym oświadczeniu. „Dziękujemy wszystkim fanom za wsparcie. Wszystkie osoby zainteresowane zakupem PS4, którym nie udało się zakupić PS4 w dniu premiery chcielibyśmy poinformować, że kolejną, dużą dostawę konsol przewidujemy po południu 6 grudnia 2013 roku”.

PlayStation 4 w sklepach z elektroniką kosztuje od ok. 1800 do 2000 złotych w zależności od zestawu (liczby sterowników i gier).

Ale Sony jest w komfortowej sytuacji — PlayStation 4 wyprzedziło konkurencją konsolę Microsoft Xbox One o kilka długości. O ile — tego jeszcze nie wiadomo, bo Microsoft nie podał jeszcze nawet daty oficjalnego wprowadzenia swojego gadżetu na polski rynek. Na pewno nie stanie się to w tym roku. Czyli w sezonie przedświątecznych zakupów królować będzie konsola z Japonii.

Przewagę PlayStation 4 potwierdzają też sondaże wykonane w krajach, gdzie dostępne są obie konsole. Kupujący deklarują, że wybiorą zabawę z Sony. Według danych firmy Nielsen ok. 30 proc. graczy chce kupić PlayStation 4, a Microsoft Xbox One podoba się 22 proc. potencjalnych klientów. Taki sam sondaż przeprowadzony przez Parks Associates mówi o 36 proc. za PS4 i 27 proc. za Xbox One.

Być może na te deklaracje ma wpływ wyższa cena konsoli Microsoftu. Tam, gdzie firma zdecydowała się ją zaoferować jest droższa od urządzenia Sony o 100 dolarów lub 100 euro. Z cen podawanych na polskich stronach sklepów wynika, że różnica będzie u nas mniejsza — rzędu 200 złotych.

Obie konsole są porównywalne pod względem technologii. PlayStation 4 uważana jest jednak za urządzenie przeznaczone bardziej dla graczy, podczas gdy Xbox One ma służyć całej rodzinie do łączenia gier, Internetu i tradycyjnej telewizji.

Szczęśliwcy, którym udało się już odebrać swoje konsole muszą jednak borykać się z typowymi „problemami wieku dziecięcego". Microsoft przyznał, że niewielka partia Xbox One ma kłopoty z odczytywaniem płyt. Problem (nazwany „the disc drive of doom") można rozwiązać tylko przez wymianę całej konsoli. Na pocieszenie dotknięci awarią konsoli klienci dostaną jedną darmową grę do pobrania z internetowego sklepu.

Podobny kłopot ma Sony — pulsujące niebieskie światło i niedziałająca konsola dotykają „mniej niż jednego procenta graczy" — zapewnia firma. Problem („The blue light od death") można próbować rozwiązać stosując sugerowane przez Sony wieloetapowe postępowanie — albo oddać konsolę do sklepu i zażądać wymiany.

Zarówno Microsoft jak i Sony podkreślają, że urządzenia sprzedają się doskonale. Konsole w ciągu pierwszych 24 godzin znalazły milion nabywców każda.

Już podczas premiery w nocy z czwartku na piątek przedstawiciele Sony ostrzegali, że urządzeń na razie jest mało i ci, którzy nie zamówili konsoli wcześniej być może będą musieli poczekać do pierwszego tygodnia grudnia. Nawet w firmowym Sony Store w warszawskim centrum handlowym Arkadia urządzeń nie wystarczyło dla wszystkich. Gadżet sprzedawano przez zaledwie godzinę — od północy — a i tak konsole dostali tylko ci, którzy ustawili się w kolejce jako pierwsi.

Pozostało 86% artykułu
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Materiał partnera
Technologie kwantowe: nauka tworzy szanse dla gospodarki
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji