Reklama

Polacy pod prąd

Brak stacji ładowania i niewielki zasięg zniechęcają klientów.

Aktualizacja: 09.11.2015 20:06 Publikacja: 09.11.2015 18:30

Całkowicie elektryczny nissan leaf ma zasięg od 160 do 200 kilometrów na jednym ładowaniu

Całkowicie elektryczny nissan leaf ma zasięg od 160 do 200 kilometrów na jednym ładowaniu

Foto: nissan

Chociaż przejechanie 100 kilometrów autem elektrycznym kosztuje 7 zł, a więc kilka razy mniej niż samochodem z silnikiem spalinowym, klienci są powściągliwi wobec nowości. W pierwszej połowie 2015 r. w Polsce urzędy zarejestrowały 136 aut elektrycznych.

Importerzy twierdzą, że zainteresowanie rośnie, bo sprzedaż jest ponad dwa razy większa od ubiegłorocznej. Elektryczne modele mają w ofercie BMW, Mitsubishi, Nissan i Renault. Są one o 30–40 proc. droższe od porównywalnych wielkością modeli spalinowych. W Polsce nie ma dopłat do samochodów elektrycznych. W Norwegii, gdzie miesięcznie sprzedaje się tysiąc takich aut, państwo dopłaca do ceny pojazdu i do opłat drogowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Reklama
Reklama