Aktualizacja: 09.11.2015 20:06 Publikacja: 09.11.2015 18:30
Całkowicie elektryczny nissan leaf ma zasięg od 160 do 200 kilometrów na jednym ładowaniu
Foto: nissan
Chociaż przejechanie 100 kilometrów autem elektrycznym kosztuje 7 zł, a więc kilka razy mniej niż samochodem z silnikiem spalinowym, klienci są powściągliwi wobec nowości. W pierwszej połowie 2015 r. w Polsce urzędy zarejestrowały 136 aut elektrycznych.
Importerzy twierdzą, że zainteresowanie rośnie, bo sprzedaż jest ponad dwa razy większa od ubiegłorocznej. Elektryczne modele mają w ofercie BMW, Mitsubishi, Nissan i Renault. Są one o 30–40 proc. droższe od porównywalnych wielkością modeli spalinowych. W Polsce nie ma dopłat do samochodów elektrycznych. W Norwegii, gdzie miesięcznie sprzedaje się tysiąc takich aut, państwo dopłaca do ceny pojazdu i do opłat drogowych.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas