Jakie są największe wyzwania dla rynku dyskontów niespożywczych?
Polska to wymagający kraj. Konkurencja w handlu detalicznym się zaostrza, a ponadto cały polski rynek boryka się z problemami kadrowymi. Coraz trudniej o dobrych pracowników, a oczekiwania płacowe rosną. Uważnie śledzimy też prace legislacyjne, które mogą mieć wpływ na naszą działalność.
Klienci lubią takie sklepy?
Tak. Nasz koncept spotkał się z ciepłym przyjęciem Polaków. Staliśmy się też pożądanym najemcą dla wielu centrów i parków handlowych. Obecność Action przekłada się na wzrost ich odwiedzalności. Udaje nam się również pozyskiwać bardzo dobrych pracowników.
Prognozy dla polskiego rynku handlu detalicznego są bardzo dobre. Eksperci przewidują jego dalszy wzrost o 3 proc. rocznie do 2022 roku, przy czym rynek samych dyskontów ma się zwiększyć aż o 7–9 proc. To wszystko pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Widzimy w Polsce duży potencjał i na pewno będziemy tu dalej rozbudowywać sieć naszych sklepów.