Jak zmieniają się centra wyprzedażowe? Jest w nich coraz więcej rozrywki? Coraz więcej gastronomii?
Radosław Gadomski: Trendy konsumencie wymusiły w ostatnim czasie wprowadzanie zmian w obiektach handlowych, w tym w centrach wyprzedażowych. Klienci coraz częściej chcą robić zakupy szybko, wygodnie i przy okazji mieć dostęp do usług i rozrywki. Na przekształcanie outletów wpłynęły także zaostrzone regulacje prawne dotyczące zakazu handlu w niedzielę.
Odpowiadając na te zmiany, właściciele centrów wyprzedażowych starają się jak najbardziej zróżnicować swoją ofertę i zadbać jednocześnie o oszczędność czasu swojego klienta. Dlatego obiekty te coraz częściej wzbogacane są o dodatkowe funkcje tj. convenience i przyjmują formułę mixed-use. Doskonałym przykładem jest powstający Cracovia Outlet, gdzie w ramach dużego kompleksu handlowego będą działać dwa parki handlowe przeznaczone do robienia codziennych zakupów, ze zróżnicowaną ofertą spożywczą, wyposażenia wnętrz i rozrywkową.
Powstanie tam największy w regionie klub fitness. Innym przykładem jest Pomerania Outlet, który powstaje w ramach rewitalizacji istniejącej Galerii Rumia. Bogata część convenience zostanie wzbogacona tu o outlet, kino, fitness i część gastronomiczną. Stworzenie tak różnorodnej oferty, z obszerną strefą przeznaczoną na codzienne zakupy, gastronomię i rozrywkę, pozwala obiektom wyprzedażowym odzyskać część obrotów traconych w każdą niedzielę niehandlową i zaspokaja jednocześnie potrzeby klientów.
Jakie usługi, jaka rozrywka, gastronomia, wchodzą do outletów?