Reklama
Rozwiń

Rabaty są, ale już mniejsze

Kupując używane mieszkanie wciąż można się targować. Sprzedający lokale dają jednak mniejsze niż przed miesiącem zniżki

Publikacja: 14.05.2011 11:08

Kto chce szybko sprzedać mieszkanie, musi iść na rękę klientowi

Kto chce szybko sprzedać mieszkanie, musi iść na rękę klientowi

Foto: Fotorzepa, Maciej Gołaszewski MG Maciej Gołaszewski

Według analityków i pośredników z Emmersona właściciele mieszkań umacniają więc swoją pozycję, choć warunki na rynku nadal dyktują kupujący. – Z drugiej strony mniejsze rabaty mogą oznaczać, że sprzedający wystawiają nieruchomości z niższymi cenami wyjściowymi, więc i zniżki są mniejsze – tłumaczą przedstawiciele Emmersona. – Taka strategia jest sensowna, bo pozwala trafić do większego grona klientów, którzy zechcą poznać szczegóły dotyczące konkretnego lokalu. ?

Kto jednak chce szybko sprzedać mieszkanie, musi iść na rękę potencjalnemu klientowi. Jak podaje Emmerson (na podstawie transakcji przeprowadzonych za pośrednictwem tej agencji w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku), w ostatnim miesiącu najbardziej skorzy do obniżek cen byli właściciele mieszkań o powierzchni od 60 do 80 mkw. ?

– Decydując się na lokum o takim metrażu można było wynegocjować średnio 4,4 proc. obniżki. W niewiele gorszej sytuacji byli chętni na najpopularniejsze mieszkania od 40 do 60 mkw. Mogli oni liczyć na przeciętną obniżkę na poziomie 4,1 proc. – podaje Emmerson. – Właściciele najmniejszych lokali, nieprzekraczających 40 mkw., oferowali rabat w średniej wysokości 3,5 proc. ceny wyjściowej.

Z kolei osobom zainteresowanym największymi mieszkaniami o powierzchni powyżej 80 mkw. udało się wytargować 2,2 proc. rabatu.??

Średnie ceny ofertowe mieszkań, w zł za mkw.?(kwiecień 2011 r.)?

• Warszawa – 8260?

• Wrocław – 6440 ?

• Kraków – 7080

?• Poznań – 5610?

• Gdańsk – 5840 ?

• Gdynia – 6200

Według analityków i pośredników z Emmersona właściciele mieszkań umacniają więc swoją pozycję, choć warunki na rynku nadal dyktują kupujący. – Z drugiej strony mniejsze rabaty mogą oznaczać, że sprzedający wystawiają nieruchomości z niższymi cenami wyjściowymi, więc i zniżki są mniejsze – tłumaczą przedstawiciele Emmersona. – Taka strategia jest sensowna, bo pozwala trafić do większego grona klientów, którzy zechcą poznać szczegóły dotyczące konkretnego lokalu. ?

Nieruchomości
Kolejny szkieletor przestanie straszyć. Przy Sobieskiego powstaną apartamenty
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Nieruchomości
Przedmieścia kuszą niższymi cenami mieszkań
Nieruchomości
Najem mieszkań na huśtawce. Ile zapłaci lokator?
Nieruchomości
Rynek wtórny. Nie ma co czekać na cenowy cud
Nieruchomości
Tyle sprzedający chcą za mieszkania z drugiej ręki