Reklama

Rabaty są, ale już mniejsze

Kupując używane mieszkanie wciąż można się targować. Sprzedający lokale dają jednak mniejsze niż przed miesiącem zniżki

Publikacja: 14.05.2011 11:08

Kto chce szybko sprzedać mieszkanie, musi iść na rękę klientowi

Kto chce szybko sprzedać mieszkanie, musi iść na rękę klientowi

Foto: Fotorzepa, Maciej Gołaszewski MG Maciej Gołaszewski

Według analityków i pośredników z Emmersona właściciele mieszkań umacniają więc swoją pozycję, choć warunki na rynku nadal dyktują kupujący. – Z drugiej strony mniejsze rabaty mogą oznaczać, że sprzedający wystawiają nieruchomości z niższymi cenami wyjściowymi, więc i zniżki są mniejsze – tłumaczą przedstawiciele Emmersona. – Taka strategia jest sensowna, bo pozwala trafić do większego grona klientów, którzy zechcą poznać szczegóły dotyczące konkretnego lokalu. ?

Kto jednak chce szybko sprzedać mieszkanie, musi iść na rękę potencjalnemu klientowi. Jak podaje Emmerson (na podstawie transakcji przeprowadzonych za pośrednictwem tej agencji w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku), w ostatnim miesiącu najbardziej skorzy do obniżek cen byli właściciele mieszkań o powierzchni od 60 do 80 mkw. ?

– Decydując się na lokum o takim metrażu można było wynegocjować średnio 4,4 proc. obniżki. W niewiele gorszej sytuacji byli chętni na najpopularniejsze mieszkania od 40 do 60 mkw. Mogli oni liczyć na przeciętną obniżkę na poziomie 4,1 proc. – podaje Emmerson. – Właściciele najmniejszych lokali, nieprzekraczających 40 mkw., oferowali rabat w średniej wysokości 3,5 proc. ceny wyjściowej.

Z kolei osobom zainteresowanym największymi mieszkaniami o powierzchni powyżej 80 mkw. udało się wytargować 2,2 proc. rabatu.??

Średnie ceny ofertowe mieszkań, w zł za mkw.?(kwiecień 2011 r.)?

Reklama
Reklama

• Warszawa – 8260?

• Wrocław – 6440 ?

• Kraków – 7080

?• Poznań – 5610?

• Gdańsk – 5840 ?

• Gdynia – 6200

Reklama
Reklama

Według analityków i pośredników z Emmersona właściciele mieszkań umacniają więc swoją pozycję, choć warunki na rynku nadal dyktują kupujący. – Z drugiej strony mniejsze rabaty mogą oznaczać, że sprzedający wystawiają nieruchomości z niższymi cenami wyjściowymi, więc i zniżki są mniejsze – tłumaczą przedstawiciele Emmersona. – Taka strategia jest sensowna, bo pozwala trafić do większego grona klientów, którzy zechcą poznać szczegóły dotyczące konkretnego lokalu. ?

Reklama
Nieruchomości
Robert De Niro w Warszawie. Pięciolecie hotelu Nobu, będą kolejne inwestycje
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Więcej chętnych na mieszkania z drugiej ręki. Są podwyżki
Nieruchomości
W październiku kolejna wysoka fala popytu na kredyty mieszkaniowe. Co intryguje?
Nieruchomości
Deweloperskie partnerstwo. Czym i po co wymieniają się firmy
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Heimstaden wierzy w PRS, ale poza wynajmowaniem sprzedaje mieszkania. Dlaczego?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama