– Choć dwa pokoje dominują w ofercie deweloperów, to nie zawsze odpowiadają zapotrzebowaniu rynku. Czasem mają bowiem po 60–70 metrów, a to dla klientów za dużo – zauważa Michał Sapota, wiceprezes zarządu spółki Murapol.
Dodaje, że największą popularnością cieszą się dwupokojowe lokale o powierzchni do 50 mkw. oraz trzy pokoje na 50 paru metrach.
Na co stać klienta
O dużym zainteresowaniu dwupokojowymi mieszkaniami mówi także Sławomir Horbaczewski, wiceprezes zarządu spółki Marvipol. – Na atrakcyjnie zlokalizowanych osiedlach takie lokale sprzedają się jeszcze przed oddaniem do użytku – mówi Sławomir Horbaczewski. Jego zdaniem średnia powierzchnia dwupokojowych mieszkań oferowanych przez deweloperów w Warszawie może się znacznie zwiększyć.
Z kolei na poznańskim rynku mieszkaniowym, jak mówi Tomasz Wnuk, dyrektor generalny Malta Fountain, najlepiej sprzedają się kawalerki i lokale dwupokojowe. – Klienci pytają najczęściej jednak o małe, funkcjonalnie rozplanowane dwupokojowe mieszkania o powierzchni od 35 do 40 mkw. Są one niewiele droższe niż kawalerki, a dają dużo większe możliwości – ocenia Tomasz Wnuk. Dodaje, że klientów interesują także mieszkania z oddzielną, jasną kuchnią.
Także Lucyna Jarczyńska, wicedyrektor ds. sprzedaży w firmie Agrobex, ocenia, że dwupokojowe mieszkania, zwłaszcza te mniejsze, ok. 40-metrowe, cieszą się największym zainteresowaniem. – Jest to podyktowane zdolnością kredytową klientów, szacowaną przez banki dość restrykcyjnie. Dwupokojowe lokale są dobre zarówno dla singla, jak i dla rodziny – zauważa Lucyna Jarczyńska. Dodaje, że sukcesywnie wzrasta też zainteresowanie kawalerkami.