Pomimo tego warszawski rynek charakteryzuje jeden z najniższych wśród głównych aglomeracji wskaźników nasycenia powierzchnią handlową w ramach centrów handlowych – 438 mkw. na 1000 mieszkańców – policzyli analitycy firmy doradczej JLL.
Ich zdaniem takie dane pokazują, że Warszawa i okolice oferują niewystarczającą liczbę projektów handlowych, biorąc pod uwagę skalę, potrzeby rynku, a także możliwości konsumentów. Dlaczego? Bo to właśnie w aglomeracji warszawskiej występuje najwyższy poziom siły nabywczej w Polsce (9706 euro – 165 proc. średniej krajowej).
Dziś brakuje nowych centrów handlowych na Białołęce, w Wilanowie, ale także w Wawrze, na Ursynowie i Woli.
Z danych firmy JLL wynika, że w budowie znajduje się jedno nowe centrum (Galeria Legionowo – 10 500 mkw.), a dwa już istniejące są rozbudowywane (Wola Park – o 17 600 mkw., i Factory Ursus – o 6000 mkw.).
– Pierwsze półrocze 2014 r. było bardzo spokojnym okresem dla rynku nieruchomości handlowych w aglomeracji warszawskiej. To jednak ulegnie zmianie wraz z planowanym startem wielu nowych projektów, takich jak np. Galeria Północna na Białołęce, Galeria Wilanów, Ferio Wawer czy Fabryka Wołomin – wylicza Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w JLL.