Mieszkania z oferty Inpro, jak zapewnia Rafał Zdebski, dyrektor handlowy firmy, sprzedają się w podobnym tempie jak w ubiegłym roku, mimo że ceny nieznacznie wzrosły. – Zdarza się, że pytania o ofertę dostajemy jeszcze przed uruchomieniem inwestycji. Wszystko zależy od projektu – tłumaczy Rafał Zdebski. – Są osiedla, które sprzedają się błyskawicznie, na innych sprzedaż idzie zgodnie z postępami prac na budowie.
Efekt skali
Jednym z atrakcyjniejszych produktów Inpro okazały się kawalerki na parterze o powierzchni nieprzekraczającej 45 mkw., z dużymi ogrodami w inwestycji Wróbla Staw w Gdańsku-Jasieniu. – W dwóch pierwszych etapach osiedla zostały już tylko trzy takie mieszkania – mówi Rafał Zdebski. Dodaje, że najdłużej czekają na klientów luksusowe apartamenty oraz domy.
Jak podkreśla Rafał Zdebski, mieszkania w dobrze przygotowanym projekcie udaje się wyprzedać od rozpoczęcia budowy do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Iwona Pasterska, kierownik działu sprzedaży w Budimeksie Nieruchomości, podkreśla, że lokale o poszukiwanych metrażach w atrakcyjnej cenie i dobrej lokalizacji znikają z oferty naprawdę szybko. – W naszym krakowskim projekcie Nowe Czyżyny większość mieszkań w nowym budynku znalazła nabywców w kilka tygodni po wprowadzeniu do sprzedaży. Zachęcała cena. Dzięki efektowi skali lokale oferujemy poniżej limitów „MdM". Mieszkanie można kupić już od 4,3 tys. zł za mkw. – podaje Iwona Pasterska. – Praktycznie wszystkie inwestycje udaje się nam sprzedać przed zakończeniem inwestycji. Nasza polityka zakłada, że najtaniej jest na początku budowy. Z czasem ceny mogą się zmienić. Tak jest w Nowych Czyżynach, gdzie zaczynaliśmy od pułapu 4 tys. zł za mkw.
Anna Sitnik, dyrektor sprzedaży w firmie Dolcan, mówi o szybkiej sprzedaży mniejszych dwu- i trzypokojowych mieszkań objętych „MdM". – Dużą popularnością cieszą się lokale bezczynszowe na oddalonych od centrum osiedlach. Ze względu na niższe ceny klienci mogą sobie pozwolić na większy lokal z ogrodem czy poddaszem – mówi Anna Sitnik. – Ale trudno tu o?reguły. W inwestycji blisko centrum stolicy jeden klient kupił w celach inwestycyjnych 13 mieszkań – dodaje. Dyrektor podkreśla, że firmie błyskawicznie udało się sprzedać 17-metrowe lokale w warszawskim Miasteczku Rubikon. Anna Sitnik podkreśla, że czas sprzedaży mieszkań zależy m.in. od sytuacji na rynku i?potrzeb klientów.