Inwestycja powstanie na terenie wrocławskiej fabryki Bombardier Transportation, obok istniejącego zakładu produkcyjnego - jednej z najstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i jednocześnie najstarszej stale działającej fabryce taboru w Polsce.
W nowym obiekcie - o łącznej powierzchni 19,4 tys. mkw. - zaplanowana została produkcja nadwozi nowoczesnych pociągów pasażerskich, w tym m.in. pociągów dużych prędkości ICx. W tym celu część produkcyjna (18,3 tys. mkw.) podzielona zostanie na halę spawania laserowego i halę lakierni, natomiast powierzchnia biurowo-socjalno-techniczna zajmie 1 tys. mkw.
Przewidziany termin ukończenia wrocławskiej inwestycji to czerwiec 2016 r. W transakcji pośredniczyła międzynarodowa firma doradcza Colliers International.
Projektowanie i realizowanie na indywidualne zamówienie poszczególnych klientów obiektów produkcyjnych Panattoni Europe zapoczątkował w 2008 roku.
- Dotychczas wspieraliśmy naszych partnerów w lekkiej produkcji małego AGD, komponentów do wyposażenia wnętrz samochodów, czy nawet quadów. Kontrakt z czołowym graczem taboru kolejowego w Polsce, firmą Bombardier Transportation Polska jest dla nas - jako dewelopera - kolejnym wyzwaniem i jednocześnie istotnym etapem w rozwoju. I to nie tylko firmy, ale i całego rynku - uważa Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Europe Panattoni Europe.