Najemca biura nie musi płacić za modernizację recepcji

Jak ocenić, czy wszystkie koszty dodatkowe wynajmujący ma prawo dopisywać do faktury najemcy?

Aktualizacja: 04.01.2016 12:21 Publikacja: 04.01.2016 12:19

Najemca biura nie musi płacić za modernizację recepcji

Foto: Bloomberg

Rz: Opłaty za najem biura to nie tylko czynsz. Składników jest zwykle więcej: opłaty eksploatacyjne, podatki, opłaty lokalne, za media, telekomunikację. Z jakimi jeszcze opłatami dodatkowymi powinni się liczyć najemcy?

Łukasz Mazurczak, dyrektor w dziale zarządzania nieruchomościami biurowymi w firmie JLL. Zarządca z ponad 15-letnim doświadczeniem. Zajmuje się portfelem nieruchomości biurowych zarządzanych przez JLL. Jest specjalistą w opracowywaniu strategii zakupów portfelowych energii. Współpracował z deweloperami, funduszami inwestycyjnymi i innymi właścicielami nieruchomości (m.in. z RREEF, Peakside, CA Immo, HB Reavis, Skanska, GLL, Ghelamco, Heitman, Aviva, GE Real Estate):

Pozostało 94% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Nieruchomości
Elastyczne biura w kamienicy przy Poznańskiej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Flare na Grzybowskiej. Luksusowy apartamentowiec wchodzi na rynek
Nieruchomości
Biurowiec The Form otwarty na najemców
Nieruchomości
Develia sprzedała grunt przy Kolejowej we Wrocławiu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań