Reklama
Rozwiń
Reklama

Na celowniku inwestorów głównie living i magazyny

Ten rok będzie należał do inwestorów z nastawieniem oportunistycznym, ale to nie znaczy, że na rynku inwestycyjnym będzie się działo niewiele – powiedziała w programie #RZECZoNIERUCHOMOŚCIACH Kinga Barchoń, partnerka w PwC, liderka sektora nieruchomości.

Publikacja: 28.03.2024 21:04

Na celowniku inwestorów głównie living i magazyny

Foto: mat. pras.

W 2023 r. inwestorzy ulokowali w nieruchomościach komercyjnych w Polsce około 2 mld euro, czyli o dwie trzecie mniej rok do roku i generalnie najmniej od wielu lat. Na świecie sytuacja wyglądała podobnie. Jak ocenia pani perspektywy i jakie jest postrzeganie Polski przez międzynarodowy kapitał?

Ubiegły rok był rzeczywiście fatalny pod kątem transakcyjnym, uważam, że obecne spowolnienie to kryzys stóp procentowych, a nie kryzys dostępności kapitału, bo tego kapitału na rynku jest dużo i nie będzie on czekał wieczność, żeby zostać wydany. A co do stóp procentowych, to dochodzące z rynku finansowego informacje o stabilizacji – a miejmy również nadzieję obniżki – absolutnie pozytywnie wpłyną na rynek nieruchomości.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek nieruchomości
Deweloperzy szukają sojuszników w innych branżach. Gdzie ich znajdują?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Po mieszkaniach, PRS i biurach czas na prywatne akademiki
Nieruchomości
Miliony na akademiki. Rząd chce wspierać budowę domów studenckich
Nieruchomości
Globalny kapitał wybiera dojrzałe europejskie rynki living
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
REITY w służbie emerytom
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama