Aktualizacja: 11.12.2024 16:25 Publikacja: 25.04.2022 10:54
Foto: Mat. Prasowe
Obiekt w Goleniowe koło Szczecina powstał w formule Build-to-Suit (BTS, czyli na zamówienie). Na powierzchni niemal 62,5 tys. mkw. spółka FIEGE od końca marca tego roku prowadzi międzynarodowe centrum dystrybucji dla niemieckiego wysyłkowego sklepu internetowego.
Nieruchomość powstała na terenie Goleniowskiego Parku Przemysłowego. Składa się z części magazynowej i biurowej (3,1 tys. mkw.). Obiekt jest zautomatyzowany. Magazyn zaprojektowano zgodnie z wymogami certyfikacji BREEAM Excellent. Dach budynku logistycznego pokryje instalacja fotowoltaiczna. Na zewnątrz powstaną łąki kwietne, strefa rekreacyjna dla pracowników, budki dla ptaków i owadów. Będą też stacje ładowania samochodów elektrycznych. Woda deszczowa będzie wykorzystywana do podlewania terenów zielonych.
Hillwood Polska, deweloper powierzchni komercyjnych, podpisał z Bankiem BNP Paribas umowę kredytową o wartości 26,7 mln euro na budowę parku logistycznego w Sycowie.
Panele fotowoltaiczne, stacje ładowania aut elektrycznych, systemy magazynowania wody deszczowej, czujniki zmierzchu. Polskie magazyny są coraz bardziej eko.
Deweloper magazynowy podwoi liczbę prowadzonych inwestycji. W tym roku chce pozyskać co najmniej cztery działki budowlane.
Budowę centrum logistycznego w Raszynie pod Warszawą rozpoczyna White Star Logistics. Powstaną trzy budynki, których komercjalizacja już się rozpoczęła.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Warszawski Ilmet, krakowska Plaza. Budynki znikną z powierzchni ziemi. Ustąpią miejsca nowocześniejszym obiektom.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas