Rynek komercyjny: centra handlowe poza aglomeracjami

Inwestorzy stawiają na parki handlowe z najbardziej rozpoznawalnymi markami, które zapewnią długoterminowe umowy najmu i stabilny przychód.

Aktualizacja: 12.08.2016 09:11 Publikacja: 12.08.2016 08:41

Rynek komercyjny: centra handlowe poza aglomeracjami

Foto: Fotorzepa/ Marian Zubrzycki

Grażyna Melibruda, dyr. w dziale wynajmu powierzchni handlowych JLL

Trudno dziś znaleźć białe plamy na handlowej mapie kraju, również w małych miastach. W miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców dominują markety o powierzchni 1–2 tys. mkw. GLA typu Lidl czy Biedronka oraz małe centra handlowe. Duże wielofunkcyjne centra handlowe są domeną głównych aglomeracji. W mniejszych miejscowościach powstają raczej szyte na miarę centra convenience w formie małych galerii czy parków handlowych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nieruchomości
Czeski inwestor MY Park na zakupach w Polsce
Nieruchomości
Na jakie mieszkania nas stać? Jaki jest wybór lokali na przeciętną kieszeń?
Nieruchomości
Katowice przyciągają coraz więcej firm z branży IT. Czym kusi miasto?
Nieruchomości
Ghelamco Group wykupiło obligacje. Duża ulga dla inwestorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Nieruchomości
Przedwiośnie w mieszkaniówce. Duża oferta i stabilizacja cen