Rynek komercyjny: centra handlowe poza aglomeracjami

Inwestorzy stawiają na parki handlowe z najbardziej rozpoznawalnymi markami, które zapewnią długoterminowe umowy najmu i stabilny przychód.

Aktualizacja: 12.08.2016 09:11 Publikacja: 12.08.2016 08:41

Rynek komercyjny: centra handlowe poza aglomeracjami

Foto: Fotorzepa/ Marian Zubrzycki

Grażyna Melibruda, dyr. w dziale wynajmu powierzchni handlowych JLL

Trudno dziś znaleźć białe plamy na handlowej mapie kraju, również w małych miastach. W miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców dominują markety o powierzchni 1–2 tys. mkw. GLA typu Lidl czy Biedronka oraz małe centra handlowe. Duże wielofunkcyjne centra handlowe są domeną głównych aglomeracji. W mniejszych miejscowościach powstają raczej szyte na miarę centra convenience w formie małych galerii czy parków handlowych.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek nieruchomości rok po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Mieszkaniówka na karuzeli
Nieruchomości
Polska centralna. Magnes na firmy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Przez wynajem na doby wspólnota zapłaci więcej