– W 2016 roku obserwowaliśmy dużą aktywność na rynku nieruchomości handlowych zarówno ze strony deweloperów, jak i najemców. Do użytku oddano 336 tys. mkw. nowej powierzchni w ramach tylko centrów handlowych – mówi Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w firmie JLL.
Dodaje, że na rynku zadebiutowało wiele nowych marek, m.in. Forever 21, & Other Stories czy Uterque.
– W ostatnim czasie decyzję o wejściu do Polski ogłosiła brytyjska sieć z zabawkami Hamleys, która zadebiutuje u nas w 2017 r. w Galerii Północnej. Pokazuje to potencjał polskiego rynku, zainteresowanie międzynarodowych marek, a także wzbogaca jakość oferty centrów handlowych. Polski rynek handlowy pozostaje w dobrej kondycji i jest pozytywnie odbierany przez inwestorów, deweloperów i najemców – uważa ekspertka JLL.
Nowe sklepy i odejścia
Najwięcej nowych marek otworzyło swoje sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (Skechers, Lego Store, Uterque, & Other Stories, Le Creuset, Dior kosmetyki). Trzy nowe marki zagościły w łódzkiej Manufakturze (Forever 21, U.S. Polo Assn. i Steve Madden), a pojedyncze umowy podpisane zostały w warszawskich obiektach: Arkadii (Converse), Placu Unii City Shopping (Navigare), Hali Koszyki (L'Erbolario), przy ulicy Pięknej 28/34 (Elena Miro) – podaje JLL.
Nowe sklepy otworzyły się także w poznańskim Starym Browarze (Al Rifai) oraz Plazie (Tezenis), katowickiej Silesia City Center (Max & Co) oraz w Galerii HIT Nowy Dwór Mazowiecki (Maxi Bazar).