Obido, wespół z Polskim Związkiem Firm Deweloperskich, postanowiło przeprowadzić badanie postrzegania branży deweloperskiej przez opinię publiczną. Skąd taki pomysł?
Najpierw zadaliśmy sobie pytanie nie jak postrzegamy branżę deweloperską, a skąd się bierze jej obecne postrzeganie – to, które widzimy, analizując chociażby pobieżnie media społecznościowe czy dyskurs, jaki najbardziej przebija się w mediach.
Pytanie brzmiało: czy analizując i zjawisko patodeweloperki, i postrzeganie branży deweloperskiej chcemy zrozumieć pewien trend bazujący na memach, na klikalności pewnych tematów czy też rzeczywiście chcemy zrozumieć, jak działa branża i skąd się biorą pewne negatywne zjawiska.
Cały rynek mieszkaniowy ma przecież duży wpływ na gospodarkę i na codzienne życie wszystkich Polaków. Chcieliśmy zbadać, czy te zjawiska są jednoznacznie negatywne czy pozytywne, a jeśli negatywne, to jakie są ich prawdziwe powody oraz mechanika powstawania i działania. Za cel postawiliśmy sobie dotarcie do sedna problemu.
I skąd się bierze negatywny PR branży?