Na spadkowym rynku w 2018 r. sprzedaliście 824 mieszkania, o 20 proc. mniej niż rok wcześniej. W I kwartale tego roku sprzedaż skurczyła się o aż 43 proc., do 152 lokali. Jakie są zapatrywania na cały rok?
W naszym przypadku wynik sprzedaż uzyskana w 2018 r. to przede wszystkim konsekwencja wyczerpującej się oferty na rynku warszawskim oraz przełożenie nacisku z ilości na maksymalizację cen we wrocławskich inwestycjach. W I kwartale 2019 r. mocno uzupełnialiśmy ofertę - nie można na bazie wyników sprzedaży jednego kwartału prognozować rezultatów całego roku.
Naszą działalność – projektowanie, sprzedaż, realizację i przekazania mieszkań – planujemy z dużą precyzją. W tym roku wprowadzimy do sprzedaży kilka interesujących projektów m.in. Legnicka 33 w ścisłym centrum Wrocławia oraz kolejne budynki w Porcie Popowice. W połączeniu z mocno zasiloną ofertą w marcu pozwala nam z dużym optymizmem myśleć o wynikach całego roku.
Oczywiście, najbardziej interesuje nas utrzymanie wysokich marż. Taka strategia przynosi konkretne rezultaty: w 2018 r. osiągnęliśmy rekordowe wyniki: 489,5 mln zł przychodów i 78,6 mln zł zysku netto.
W 2018 r. wypracowaliście w segmencie mieszkaniowym marżę brutto ze sprzedaży 23,1 proc., o 5,1 pkt proc. więcej rok do roku. W bieżących wynikach finansowych odzwierciedlone są projekty rozpoczynane kilkanaście miesięcy temu, czyli przed gwałtownym wzrostem cen wykonawstwa. Czy taka marża jest do utrzymania w projektach, które będą wchodzić do wyników w tym i przyszłym roku?