O dużym zainteresowaniu lokalami handlowymi mówi Michał Niewiński z agencji Mieszkanie24.com Nieruchomości. – Prowadzimy na nie zapisy. Podaż nie nadąża za popytem. Mamy już ponad 200 oczekujących – podkreśla pośrednik z Warszawy.
Łukasz Browarczyk z trójmiejskiej agencji BIG Nieruchomości potwierdza, że po lokale handlowe w najlepszych lokalizacjach rzeczywiście ustawiają się kolejki. – To lokale na parterach, z witrynami, przy głównych arteriach komunikacyjnych Trójmiasta – al. Grunwaldzkiej w Gdańsku, Świętojańskiej i Władysława IV w Gdyni – mówi Łukasz Browarczyk. – Nieruchomości z przeznaczeniem na wynajem kupują fundusze inwestycyjne oraz inwestorzy indywidualni. Tacy klienci lokale sprzedają bardzo rzadko. Stąd też każda pojawiająca się oferta cieszy się zainteresowaniem klientów – wyjaśnia. W ub.r. przy głównych ulicach handlowych Trójmiasta instytucje państwowe sprzedały kilkadziesiąt lokali. – Te w najatrakcyjniejszych lokalizacjach znalazły nabywców w pierwszych przetargach, często po zaciekłych licytacjach – opowiada Łukasz Browarczyk.
Z analiz agencji BIG Nieruchomości wynika, że zainteresowaniem cieszą się wszystkie lokale handlowe, niezależnie od powierzchni. Są chętni i na kilkanaście, i na kilkaset metrów. – Najmniejsze lokale są kupowane z myślą o takich najemcach jak cukiernie, mała gastronomia. Większe – z myślą o bankach, drogeriach, sieciowych sklepach spożywczych – wyjaśnia przedstawiciel BIG Nieruchomości. – Warunkiem jest lokalizacja w centrach miast lub centrach dużych dzielnic, położenie lokalu na parterze i widoczna witryna – podkreśla.
3,8 tys. zł średnia cena netto mkw. lokali komercyjnych w kraju. W Warszawie jest to 7,1 tys. zł za mkw.
W Trójmieście ceny takich lokali zaczynają się poniżej 4 tys. zł za mkw. Najdroższe są wyceniane nawet powyżej 30 tys. zł za mkw. – Głównym czynnikiem wpływającym na cenę jest lokalizacja. Najdroższe są lokale na gdańskim Starym Mieście i w Śródmieściu – mówi Browarczyk.