Dorota Jarodzka-Śródka, prezes spółki Archicom:
Większa liczba mieszkań wprowadzanych na rynek przez deweloperów jest wynikiem tego, że firmy wcześniej ostrożnie wprowadzały nowe projekty, mimo że mamy już trzeci z rzędu dobry rok na rynku mieszkaniowym.
Pamiętajmy jednak, że obecne wyniki sprzedaży to nie jest żaden spektakularny wzrost, bo dalej liczba sprzedawanych w skali kraju mieszkań - w systemie deweloperskim - wynosi poniżej 80 tysięcy sztuk rocznie.
Warto również zwrócić uwagę, że najprężniej uzupełniają ofertę duzi gracze rynkowi, którym łatwiej było dostosować się do funkcjonowania na rynku po wejściu w życie ustawy deweloperskiej.
W tych firmach w ofercie zaczynają przeważać mieszkania na wczesnym etapie realizacji. To z kolei oznacza, że inwestorzy mają spory zapas, aby uzyskać realną nadpodaż - czyli stojące, czekające na klientów, gotowe mieszkania. Aby tak się stało, liderzy musieli by wprowadzać kolejne projekty, jednocześnie odnotowując słabą sprzedaż.