Badania przeprowadzane wśród klientów dowodzą, że nowy odbiorca oczekuje od obiektów komercyjnych czegoś więcej niż tylko oferty sprzedażowej - wynika z badań firmy EPP, do której należy m.in. Pasaż Grunwaldzki. - Chce móc się z nimi utożsamiać, chce, aby odpowiadały jego stylowi życia, zainteresowaniom. Zmiany zachowań konsumentów w swoim procesie modernizacji uwzględnia wrocławska galeria .
- Zależało nam, aby nowe strefy żyły, by skłaniały zarówno do interakcji z przestrzenią, jak i jej współużytkownikami - mówi Paulina Stach, dyrektor Pasażu Grunwaldzkiego. - I tak powstała np. przestrzeń bookcrossingu, która - co może zaskakiwać - znalazła się w naszej nowej strefie gastronomicznej. Był to naturalny krok, ponieważ w projekt Foodstacji wpisano m.in. bibliotekę, w której zainstalowany został wielkoformatowy regał na książki. Powstała tu także czytelnia. Bezpłatna biblioteka, bo tak najkrócej można określić bookcrossing, odpowiada na potrzeby naszych klientów. Zauważyliśmy, że odwiedzający nas nie tylko wymieniają książki, ale równie chętnie o nich dyskutują, polecają sobie wybrane tytuły, zasięgają opinii. Nasza biblioteka to miejsce, w którym nie tylko książki się czyta, ale także o nich rozmawia - podkreśla.