Reklama

Węgrzy mają Metrohouse

Agencja nieruchomości Metrohouse została kupiona przez największą węgierską sieć biur nieruchomości Duna House.

Aktualizacja: 12.05.2016 17:19 Publikacja: 12.05.2016 17:00

Podpisanie umowy sprzedaży Metrohouse - od lewej: Guy Dymschiz i Mariusz Kania

Podpisanie umowy sprzedaży Metrohouse - od lewej: Guy Dymschiz i Mariusz Kania

Foto: materiały prasowe

Transakcja zakłada nabycie 100 proc. akcji Metrohouse Franchise SA oraz dokapitalizowanie spółki 3,7 mln zł. Właściciele Metrohouse w rozliczeniu otrzymali także akcje Duna House Holding Nyrt. Mariusz Kania, dotychczasowy prezes i współzałożyciel Metrohouse, zostanie powołany do zarządu węgierskiego holdingu. Nadal także będzie zasiadał w zarządzie Metrohouse Franchise SA.

Rentowność ma być większa

Jak twierdzi Guy Dymschiz, współwłaściciel i współzałożyciel Duna House zakup Metrohouse jest kolejnym etapem ekspansji spółki na rynkach europejskich.

- Bardzo cieszymy się z wejścia na polski rynek. Zarówno w marce Metrohouse, jak i partnerach franczyzowych, upatrujemy ogromny potencjał do rozwoju. Zależy nam na jeszcze lepszym wykorzystaniu marki, która według naszych analiz jest dominująca na polskim rynku nieruchomości - mówi Guy Dymschiz. - Stawiamy sobie trzy podstawowe cele: intensywny rozwój sieci franczyzowej, zwiększanie przychodów placówek oraz rozbudowa struktur doradców kredytowych działających pod marką Metrofinance. Na Węgrzech, które są prawie cztery razy mniejszym rynkiem, w zarządzanych przez nas dwóch sieciach pośredników działa prawie 150 biur. Jednocześnie średnia rentowność oddziału jest 2,5 razy wyższa niż w Metrohouse. Mamy więc szerokie pole do działania. W najbliższym czasie planujemy wdrożenie sprawdzonych elementów naszego know-how, aby polepszyć wyniki finansowe i zapewnić jeszcze lepszy poziom obsługi dla klientów - zapowiada Guy Dymschiz.

Kim są partnerzy

Reklama
Reklama

Duna House jest liderem rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami na Węgrzech, gdzie działa od 1998 r. Holding zarządza dwoma markami agencji nieruchomości (Duna House i SMART Real Estate). Obecnie posiada łącznie 149 oddziałów na terenie Węgier, z siecią współpracuje 84 parterów franczyzowych oraz 1400 agentów nieruchomości.

Oprócz usług pośrednictwa spółka oferuje także pośrednictwo kredytowe, produkty inwestycyjne oraz usługi takie jak wyceny nieruchomości, czy certyfikaty energetyczne.

W ostatnim roku agenci Duna House wzięli udział w sprzedaży 11 tysięcy nieruchomości. Od 2010 r. spółka działa też w Czechach. W 2015 r. grupa Duna House osiągnęła zysk netto w wysokości 13,55 mln zł, przy skonsolidowanych przychodach wielkości 43 mln zł zwiększając w ciągu czterech ostatnich lat średnioroczne zyski o 39 proc.

Metrohouse ma 80 oddziałów na terenie całej Polski, a sieć skupia 65 partnerów franczyzowych. Z siecią współpracuje ponad 600 agentów nieruchomości. Co roku spółka obsługuje transakcje kilkunastu tysięcy klientów.

Istotną częścią działalności Metrohouse jest pośrednictwo kredytowe realizowane przez doradców działających pod marką Metrofinance.

Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama