Reklama

Nagroda Nobla z fizyki przyznana. Ojciec laureata urodził się na Mazowszu

Trwa tzw. tydzień noblowski 2024. Teraz przyznana została Nagroda Nobla z fizyki za rok 2024. Laureatami za wkład w rozwój uczenia maszynowego zostali Amerykanin John J. Hopfield i urodzony w Wielkiej Brytanii Geoffrey E. Hinton.

Aktualizacja: 09.10.2024 12:05 Publikacja: 08.10.2024 11:48

Nagroda Nobla z fizyki 2024 - ogłoszono nazwiska laureatów. Wyróżnienie otrzymali John J. Hopfield i

Nagroda Nobla z fizyki 2024 - ogłoszono nazwiska laureatów. Wyróżnienie otrzymali John J. Hopfield i Geoffrey E. Hinton

Foto: REUTERS/Tom Little

zew

Jak co roku, decyzję w sprawie przyznania Nagrody Nobla z fizyki ogłoszono w Sztokholmie w siedzibie Królewskiej Szwedzkiej Akademii Nauk. Kto został laureatem? Oficjalne ogłoszenie tej informacji nastąpiło we wtorek 8 października o godz. 11:45 czasu polskiego.

Nagrodę Nobla z fizyki przyznano w 2024 r. po raz 118. Do 2023 r. włącznie wyróżnienie to otrzymały 224 osoby. Najmłodszy z laureatów, Lawrence Bragg, miał 25 lat. John Bardeen jako jedyny otrzymał Nagrodę Nobla z fizyki dwukrotnie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama