Przedsiębiorcy tradycyjnie korzystają z targów jako miejsca, gdzie nie tylko można zaprezentować własną ofertę, ale poznać działania konkurencji i nawiązać nowe kontakty biznesowe. Dlaczego gminy i powiaty miałyby nie korzystać z tych doświadczeń?
Chociaż są oczywiście specyficznymi podmiotami, to jednak nie do końca. Można powiedzieć, że podobnie jak firmy konkurują o unijne i rządowe dotacje. Walczą o przyciągnięcie inwestorów. Chcą realizować jak najwięcej własnych pomysłów, jak najmniejszym kosztem i stosując najlepsze dostępne wzorce. A to wszystko wymaga wiedzy, kontaktów i zrozumienia specyfiki współczesnego rynku, który przecież stale się rozwija. Pojawiają się nowe technologie pozwalające np. oszczędniej i efektywniej budować lub oszczędzać energię.
[srodtytul]Rynek zorganizowany[/srodtytul]
Miejscem, gdzie w jednym czasie może spotkać się znaczna grupa ludzi reprezentujących różne instytucje, są targi. Dlatego Międzynarodowe Targi Poznańskie po raz pierwszy organizują specjalnie dla jednostek samorządu terytorialnego taką imprezę pod nazwą Gmina 2009. To targi dla gmin, miast i regionów.
Co może przynieść udział w nich? Między innymi możliwość: