Reklama

Festiwal Barokowy: Händel w roli głównej

Cztery wielkie dzieła mistrza baroku będzie można oglądać do 7 października w Teatrze Królewskim w Łazienkach.

Publikacja: 11.09.2023 03:00

Georg Friedrich Händel na obrazie pędzla Balthasara Dennera

Georg Friedrich Händel na obrazie pędzla Balthasara Dennera

Foto: Domena Publiczna

Bohaterem trzeciej edycji Festiwalu Barokowego organizowanego przez Polską Operę Królewską będzie najwybitniejszy twórca operowy epoki Georg Friedrich Händel.

Po okresie długiego zapomnienia Händel wrócił na sceny całego świata. U nas obecnie jedynie Polska Opera Królewska konsekwentnie interesuje się jego utworami scenicznymi.

Czytaj więcej

Opera, szorty i breakdance. Miliony odsłon Jakuba Józefa Orlińskiego

Na festiwal wybrano cztery słynne opery skomponowane przez niego w różnych okresach życia. Na początek będzie jedna z ostatnich, „Imeneo” powstał w momencie, gdy Händel zmęczony kłopotami finansowymi i organizacyjnymi porzucił operę. Półsceniczna wersja przygotowana na festiwal jest przypomnieniem znakomitej inscenizacji w Warszawskiej Operze Kameralnej sprzed 14 lat. Do „Imenea” powrócą wykonawcy tamtej premiery: Marta Boberska, Olga Pasiecznik, Robert Gierlach, Andrzej Klimczak.

„Rinaldo” to z kolei pierwsza opera, jaką Händel skomponował po przyjeździe do Anglii i odniósł ogromny sukces. W spektaklu wyreżyserowanym przez Jarosława Kiliana Rinaldem będzie niezawodna Anna Radziejewska.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Nago w operze. Fiutki Pasoliniego nie były pierwsze

„Rodelinda” to z kolei chyba opera najlepsza ze świetnymi rolami dla śpiewaków. Spektakl wyreżyserował Andrzej Klimczak W obsadzie m.in. znakomity kontratenor częściej występujący za granicą niż w Polsce, Kacper Szelążek. A „Acis i Galatea” stanowi z kolei przykład, że opery Händla niosą współczesne treści. Tak jest i w proekologicznej inscenizacji Natalii Kozłowskiej.

W spektaklach śpiewakom będzie towarzyszyć zespół instrumentów dawnych Capella Regia Polona. Cały program: operakrolewska.pl.

Muzyka klasyczna
Piotr Beczała lepszy niż Luciano Pavarotti
Muzyka klasyczna
Zofia Zembrzuska: Nie bójmy się Filharmonii
Muzyka klasyczna
Muzyczny tygiel Europy
Muzyka klasyczna
Światowa premiera płyty zwycięzcy Konkursu Chopinowskiego
Muzyka klasyczna
Tomasz Konieczny w nowej roli w Nowym Jorku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama