Reklama

Za rok wartość polskiego rynku reklamy sięgnie 7,9 mld zł

Budżet reklamy w internecie wzrośnie w 2019 r. o ponad 8,4 proc., nakłady na reklamę w TV zwiększą się o 3,1 proc. Skurczą się tylko nakłady na reklamę w prasie – prognozuje agencja Zenith.

Aktualizacja: 03.12.2018 14:28 Publikacja: 03.12.2018 14:12

Za rok wartość polskiego rynku reklamy sięgnie 7,9 mld zł

Foto: 123RF

Rynek reklamy jest póki co odporny i będzie rósł mimo pierwszych oznak spowolnienia rozwoju gospodarczego, prognozuje agencja mediowa Zenith. Wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie w 2019 roku o 4,2 proc. i sięgnie wartości 7,919 mld zł netto, ocenia agencja.

Tajemnicą sukcesu są pozytywne nastroje konsumenckie, które utrzymują się mimo przewidywanego spadku dynamiki wzrostu polskiej gospodarki w 2019 roku i spowolnienia tempa wydatków gospodarstw domowych. To pozwala analitykom sądzić, że boom konsumpcyjny się nie kończy, a wydatki konsumenckie będą nadal rosły. – Będzie to skutkowało zwiększaniem wydatków reklamowych, jednak dynamika ich wzrostu również spowolni w porównaniu z mijającym rokiem i według naszych estymacji wyniesie w 2019 roku 4,2 proc. – mówi Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama