Reklama

Radia w telewizji dla młodych

Radiowcy z myślą o naziemnej telewizji cyfrowej rozważają uruchamianie stacji TV. Interesują ich kanały muzyczne i dla młodych widzów

Publikacja: 04.08.2008 04:18

Radia w telewizji dla młodych

Foto: Rzeczpospolita

Już w tym tygodniu może wystartować zapowiadana od kilku tygodni internetowa stacja telewizyjna Eska TV, którą właściciel Radia Eska – Grupa Radiowa Time – chce potem rozwinąć i wprowadzić na cyfrowy multipleks jako cyfrową telewizję naziemną. Podobne plany ma wobec swojej internetowej stacji RMF MAXXX TV spółka Broker FM, co przyznaje Marek Dworak, prezes Broker FM, do którego należy też m.in. radio RMF FM.

O miejsca na multipleksach dla swoich cyfrowych kanałów telewizyjnych chce też konkurować grupa Eurozet, do której należy m.in. Radio Zet. Monika Bednarek, prezes Eurozetu, tłumaczy, że ewentualne kanały telewizyjne byłyby podobne do tych, jakie we Francji ma właściciel kierowanej przez nią firmy – grupa Lagardere. – Myślimy o projektach dla młodych widzów, takich projektów nie ma jeszcze dziś w Polsce – mówi. Na rynku francuskim Lagardere ma już cyfrowe kanały nadawane naziemnie: telewizję Gulli dla dzieci i młodzieży, Canal J dla dzieci w wieku 4 – 14 lat i muzyczną stację Virgin 17. Eska TV i RMF MAXXX TV to przede wszystkim projekty muzyczne.

Eska TV w Internecie zacznie od nadawania teledysków, informacji i programów rozrywkowych w rodzaju „Idola”. RMF MAXXX też nadaje dziś głównie teledyski, ale kierownictwo Broker FM przyznaje, że jako tradycyjny kanał telewizyjny może wyglądać inaczej. – Będzie ewoluował – mówi Marek Dworak.

Trudno się planom radiowców dziwić – kanały muzyczne i dziecięce plasują się w zestawieniach oglądalności wysoko, a rynek reklamy telewizyjnej rozwija się szybciej i jest potężniejszy od reklamy radiowej. Według domu mediowego Starlink wpływy z reklamy radiowej urosły w ubiegłym roku o 10,4 proc., do 572,2 mln zł, podczas gdy wpływy z telewizyjnej były o 20,8 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły aż 3345 mln zł.

Z ropoczęciem prac nad cyfrowymi kanałami telewizyjnymi właściciele rozgłośni czekają, aż jasne będzie, jakie są kryteria konkursu na operatora drugiego cyfrowego multipleksu. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej konsultacje dokumentacji do konkursu zaczną się już we wrześniu, więc może on ruszyć między wrześniem a listopadem.

Reklama
Reklama

Drugi cyfrowy multipleks, o miejsce na którym mogliby się ubiegać dla swoich telewizji nowi gracze, ma wystartować w przyszłym roku. Na pierwszym znajdą się: TVP 1, TVP 2, TVP 3, TVN, Polsat, TV4 i TV Puls.

—Magdalena Lemańska

Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama