Radia w telewizji dla młodych

Radiowcy z myślą o naziemnej telewizji cyfrowej rozważają uruchamianie stacji TV. Interesują ich kanały muzyczne i dla młodych widzów

Publikacja: 04.08.2008 04:18

Radia w telewizji dla młodych

Foto: Rzeczpospolita

Już w tym tygodniu może wystartować zapowiadana od kilku tygodni internetowa stacja telewizyjna Eska TV, którą właściciel Radia Eska – Grupa Radiowa Time – chce potem rozwinąć i wprowadzić na cyfrowy multipleks jako cyfrową telewizję naziemną. Podobne plany ma wobec swojej internetowej stacji RMF MAXXX TV spółka Broker FM, co przyznaje Marek Dworak, prezes Broker FM, do którego należy też m.in. radio RMF FM.

O miejsca na multipleksach dla swoich cyfrowych kanałów telewizyjnych chce też konkurować grupa Eurozet, do której należy m.in. Radio Zet. Monika Bednarek, prezes Eurozetu, tłumaczy, że ewentualne kanały telewizyjne byłyby podobne do tych, jakie we Francji ma właściciel kierowanej przez nią firmy – grupa Lagardere. – Myślimy o projektach dla młodych widzów, takich projektów nie ma jeszcze dziś w Polsce – mówi. Na rynku francuskim Lagardere ma już cyfrowe kanały nadawane naziemnie: telewizję Gulli dla dzieci i młodzieży, Canal J dla dzieci w wieku 4 – 14 lat i muzyczną stację Virgin 17. Eska TV i RMF MAXXX TV to przede wszystkim projekty muzyczne.

Eska TV w Internecie zacznie od nadawania teledysków, informacji i programów rozrywkowych w rodzaju „Idola”. RMF MAXXX też nadaje dziś głównie teledyski, ale kierownictwo Broker FM przyznaje, że jako tradycyjny kanał telewizyjny może wyglądać inaczej. – Będzie ewoluował – mówi Marek Dworak.

Trudno się planom radiowców dziwić – kanały muzyczne i dziecięce plasują się w zestawieniach oglądalności wysoko, a rynek reklamy telewizyjnej rozwija się szybciej i jest potężniejszy od reklamy radiowej. Według domu mediowego Starlink wpływy z reklamy radiowej urosły w ubiegłym roku o 10,4 proc., do 572,2 mln zł, podczas gdy wpływy z telewizyjnej były o 20,8 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły aż 3345 mln zł.

Z ropoczęciem prac nad cyfrowymi kanałami telewizyjnymi właściciele rozgłośni czekają, aż jasne będzie, jakie są kryteria konkursu na operatora drugiego cyfrowego multipleksu. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej konsultacje dokumentacji do konkursu zaczną się już we wrześniu, więc może on ruszyć między wrześniem a listopadem.

Drugi cyfrowy multipleks, o miejsce na którym mogliby się ubiegać dla swoich telewizji nowi gracze, ma wystartować w przyszłym roku. Na pierwszym znajdą się: TVP 1, TVP 2, TVP 3, TVN, Polsat, TV4 i TV Puls.

—Magdalena Lemańska

Już w tym tygodniu może wystartować zapowiadana od kilku tygodni internetowa stacja telewizyjna Eska TV, którą właściciel Radia Eska – Grupa Radiowa Time – chce potem rozwinąć i wprowadzić na cyfrowy multipleks jako cyfrową telewizję naziemną. Podobne plany ma wobec swojej internetowej stacji RMF MAXXX TV spółka Broker FM, co przyznaje Marek Dworak, prezes Broker FM, do którego należy też m.in. radio RMF FM.

O miejsca na multipleksach dla swoich cyfrowych kanałów telewizyjnych chce też konkurować grupa Eurozet, do której należy m.in. Radio Zet. Monika Bednarek, prezes Eurozetu, tłumaczy, że ewentualne kanały telewizyjne byłyby podobne do tych, jakie we Francji ma właściciel kierowanej przez nią firmy – grupa Lagardere. – Myślimy o projektach dla młodych widzów, takich projektów nie ma jeszcze dziś w Polsce – mówi. Na rynku francuskim Lagardere ma już cyfrowe kanały nadawane naziemnie: telewizję Gulli dla dzieci i młodzieży, Canal J dla dzieci w wieku 4 – 14 lat i muzyczną stację Virgin 17. Eska TV i RMF MAXXX TV to przede wszystkim projekty muzyczne.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie