– Zainteresowanie usługą telewizyjną UPC w regionie Warszawy wzrosło w ostatnich dniach o kilkadziesiąt procent – mówi Jarosław Pijanowski‚ członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży UPC Polska. Do tej pory na instalację usług operatora czekało się dwa – trzy dni, teraz dwa – trzy tygodnie.
Powody do zadowolenia ma także konkurencyjny Aster. Według informacji „Rz” dzienna sprzedaż usług sieci skoczyła nawet do 300 – 400 subskrypcji‚ co może oznaczać wzrost o kilka tysięcy w skali miesiąca. Operator podaje, że najlepiej sprzedaje się podstawowy pakiet telewizyjny i nowa cyfrowa oferta TV. Przedstawiciele kablówek zgodnie twierdzą, że do biur obsługi ruszyły głównie osoby starsze‚ które wybierają tańsze pakiety programowe.
Nagły wzrost liczby klientów jest efektem przeniesienia nadajnika telewizyjnego z Pałacu Kultury i Nauki do Raszyna pod Warszawą. W centrum miasta zaczynały go przesłaniać coraz liczniejsze wysokościowce‚ więc operator nadajnika TP Emitel zdecydował się na przeprowadzkę. Domowe anteny telewizyjne wciąż jednak skierowane są na Pałac Kultury‚ dlatego jakość sygnału telewizyjnego bardzo się pogorszyła.
– Przekierowanie budynkowych anten jest czasami wręcz niemożliwe. Niektóre rozsypują się od korozji – mówi przedstawiciel jednej z platform satelitarnych. Na nowych abonentów liczą też Cyfra Plus‚ Cyfrowy Polsat i „n”. Według naszych informacji sprzedaż platformy „n” skoczyła w regionie Warszawy o kilkanaście procent. Według Dominika Libickiego‚ szefa Cyfrowego Polsatu‚ powodów do euforii nie ma. Liczba nowych abonentów‚ nawet gdyby można ją było liczyć w tysiącach‚ stanowiłaby znikomy odsetek użytkowników‚ których platforma już ma (2‚28 mln).