Według najnowszych przewidywań w 2009 roku globalne wydatki na reklamę spadną o 0,2 proc., choć jeszcze w październiku ZOG szacował, że rynek urośnie o 4 proc.
Najnowsze dane wskazują, że przyszłoroczne wydatki na reklamę wyniosą na świecie 490,5 mld dol. (szacunki z października mówiły o 526,6 mld dol.). Spadną globalne wydatki na reklamę w prasie i radiu. Zyskają, choć mniej, niż szacowano wcześniej, telewizja, kino i reklama zewnętrzna. – Rynek reklamowy jest w trakcie ostrego wyhamowywania, które zaczęło się w III i przyspieszyło w IV kwartale – komentują analitycy ZOG. W USA i kilku krajach Europy Zachodniej mamy już oficjalną recesję, podczas gdy pozostałe państwa europejskie są na drodze do takiej sytuacji. Najbardziej skurczy się w przyszłym roku rynek reklamowy w Ameryce Płn. (w porównaniu z tym rokiem – o 5,7 proc.). W USA spadnie aż o 6,2 proc. Potwierdzeniem tych prognoz mogą być wczorajsze medialne doniesienia. Według „WSJ” i „New York Timesa” zadłużone wydawnictwo Tribune Co., do którego należą m.in. gazety „Los Angeles Times” i „Chicago Tribune”, jest o krok od bankructwa. W tarapatach jest też sam „New York Times”, który najpierw postanowił obciąć dywidendę, a teraz chce brać kredyt, oferując pod zastaw swoją siedzibę na Manhattanie.