Reklama

Nie tylko TVP chce środków na programy misyjne

Prywatne media chcą korzystać z grantów na programy misyjne, które mają się pojawić w Polsce po likwidacji abonamentu

Publikacja: 22.05.2009 02:29

Po wejściu w życie nowej ustawy medialnej do podziału na granty za programy misyjne może być co roku co najmniej ok. 90 mln zł.

Po likwidacji abonamentu na ten cel może być bowiem przeznaczone ok. 10 proc. z dotacji budżetowej dla mediów publicznych. Ma ona wynosić nie mniej niż ok. 880 mln zł (to wysokość wpływów z abonamentu w 2007 r.). O granty mogłyby się ubiegać także elektroniczne media komercyjne.

Na dofinansowaniu chciałaby skorzystać także prasa. Izba Wydawców Prasy przyjęła stanowisko, w którym można przeczytać, że „niepokój budzą (...) projekty zakładające subsydiowanie przez państwo telewizyjnych programów misyjnych, pozostawiając prasę bez możliwości korzystania z takiej pomocy”.

Dotacje z budżetu interesują także prywatne radia. Ewa Wanat, redaktor naczelna Tok FM, tłumaczyła miesięcznikowi „Press”, że gdyby dotacje stały się faktem, występowałaby o nie nie tylko na Teatr Radia Tok FM, ale „właściwie niemal na wszystko”.

Marek Dworak, prezes spółki Broker FM, właściciela RMF, zaznacza, że na temat grantów niewiele wiadomo, bo zasady ich przyznawania mają się pojawić w uzupełniającym ustawę rozporządzeniu. – Pytanie, jak będzie ono wyglądało i na ile będzie spójne z linią programową RMF Classic – mówił „Rz”.

Reklama
Reklama

– Do momentu, kiedy nie będziemy znali szczegółów, nie jesteśmy w stanie ocenić tego pomysłu – mówi Karol Smoląg, rzecznik TVN.

Jeśli tylko będzie taka możliwość, o granty chce się natomiast ubiegać TV Puls. – Nasza stacja wydaje bardzo duże pieniądze na tego typu programy. Pomimo ich dobrej jakości widzowie często wybierają inne pozycje i te programy są zazwyczaj nierentowne – mówi „Rz” Dariusz Dąbski, prezes stacji.

Po wejściu w życie nowej ustawy medialnej do podziału na granty za programy misyjne może być co roku co najmniej ok. 90 mln zł.

Po likwidacji abonamentu na ten cel może być bowiem przeznaczone ok. 10 proc. z dotacji budżetowej dla mediów publicznych. Ma ona wynosić nie mniej niż ok. 880 mln zł (to wysokość wpływów z abonamentu w 2007 r.). O granty mogłyby się ubiegać także elektroniczne media komercyjne.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama