Po wejściu w życie nowej ustawy medialnej do podziału na granty za programy misyjne może być co roku co najmniej ok. 90 mln zł.
Po likwidacji abonamentu na ten cel może być bowiem przeznaczone ok. 10 proc. z dotacji budżetowej dla mediów publicznych. Ma ona wynosić nie mniej niż ok. 880 mln zł (to wysokość wpływów z abonamentu w 2007 r.). O granty mogłyby się ubiegać także elektroniczne media komercyjne.
Na dofinansowaniu chciałaby skorzystać także prasa. Izba Wydawców Prasy przyjęła stanowisko, w którym można przeczytać, że „niepokój budzą (...) projekty zakładające subsydiowanie przez państwo telewizyjnych programów misyjnych, pozostawiając prasę bez możliwości korzystania z takiej pomocy”.
Dotacje z budżetu interesują także prywatne radia. Ewa Wanat, redaktor naczelna Tok FM, tłumaczyła miesięcznikowi „Press”, że gdyby dotacje stały się faktem, występowałaby o nie nie tylko na Teatr Radia Tok FM, ale „właściwie niemal na wszystko”.
Marek Dworak, prezes spółki Broker FM, właściciela RMF, zaznacza, że na temat grantów niewiele wiadomo, bo zasady ich przyznawania mają się pojawić w uzupełniającym ustawę rozporządzeniu. – Pytanie, jak będzie ono wyglądało i na ile będzie spójne z linią programową RMF Classic – mówił „Rz”.