Z grona liderów polskiego rynku prasowego żaden nie obronił się przed spadkami sprzedaży. Łączna sprzedaż dzienna czołowej piątki wyniosła w kwietniu 1,35 mln egz., o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych ZKDP pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

Liderem sprzedaży pozostał bulwarowy „Fakt” z wynikiem 473,9 tys. egz. (spadek o 7,6 proc. w porównaniu z kwietniem 2008 roku), za nim uplasowały się „Gazeta Wyborcza” – 387,6 tys. egz. (spadek o 6,1 proc.), „Super Express” – 196,6 tys. egz. (spadek o 3 proc.), „Dziennik” – 147,6 tys. egz. (spadek o 9,9 proc.) i „Rz” – 142,4 tys. egz. (spadek o 12,2 proc.).

Ostatnie wydarzenia na rynku prasy potwierdzają, że z trwającego spowolnienia gospodarczego polski rynek gazet wyjdzie odmieniony. W marcu z rynku zniknęło m.in. dziewięć gazet regionalnych Polskapresse wchodzących w skład projektu „Polska The Times”. W tym tygodniu okazało się, że jesienią ruszy nowa gazeta koncernu Axel Springer Polska i grupy Infor PL, powstała z połączenia „Dziennika” i „Gazety Prawnej”. Fuzję obu tytułów musi zatwierdzić UOKiK.

[srodtytul]Nowy naczelny „Dziennika”[/srodtytul]

Wczoraj Axel Springer Polska potwierdził, że po rezygnacji Roberta Krasowskiego szefem „Dziennika” został Michał Kobosko (dotychczas naczelny tygodnika „Newsweek Polska”), który zostanie także redaktorem naczelnym „Gazety Prawnej”. Naczelnym „Prawnej” od lipca nie będzie Robert Lidke (p.o. zostanie Zbigniew Biskupski, dotąd zastępca redaktora naczelnego), a p.o. redaktora naczelnego „Newsweeka” ma być Wojciech Maziarski.