– Mamy wielu użytkowników, ale nie chcą płacić za muzykę. Jej sprzedaż w Internecie przestała się opłacać – przyznaje Piotr Kisiel, prezes firmy Avantis, właściciela sklepu iPlay.
Z szacunków "Rz" wynika, że w ub.r. Polacy w sieci kupili kilkadziesiąt milionów utworów za ok. 30 mln złotych. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu legalną sprzedaż prowadziło kilkanaście sklepów. Dziś na rynku pozostały praktycznie tylko dwa – należąca do Polkomtelu Muzodajnia i Nokia Music Store.
Cyfrowa muzyka okazała się dla większości Polaków zbyt droga. Jedna piosenka w nieistniejącym już OnetPlejer czy uruchomionym pół roku temu Nokia Music Store to ponad 3 zł. Z końcem 2009 r. portal Interia zamknął swój sklep Melo.pl. Wcześniej z sieci zniknął OnetPlejer. – Przestało się opłacać – przyznaje Paweł Klimiuk z Onetu.
[wyimek][srodtytul]5,1 mld dol.[/srodtytul] za tyle w 2009 roku sprzedano w Internecie utwory muzyczne na całym świecie [/wyimek]
Z kolei iPlay, najstarszy polski sklep z e-muzyką (działał od 2003 r.), został we wrześniu sprzedany za zaledwie 800 zł, mimo pokaźnej liczby ok. 130 tys. zarejestrowanych użytkowników. Portal miał kilkadziesiąt tysięcy złotych długu. Avantis, nowy właściciel, zastanawia się nad zmianą strategii. Muzyka nie będzie jej głównym elementem.