- Od dłuższego czasu mamy podpisaną umowę w sprawie zakupu News Outdoor Poland. Czekamy teraz na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - powiedział wczoraj Janusz Malinowski, prezes Stroer Polska.
??O tym, że szykuje się duże przejęcie na polskim rynku reklamy zewnętrznej pisaliśmy w połowie czerwca. Niemiecka grupa Stroer Out-of-Home podała wtedy, że za 26 mln euro (około 100 mln zł) zamierza przejąć News Outdoor Poland należącą do imperium prasowego magnata Ruperta Murdocha.
??W praktyce to Stroer Polska przejąć ma dotychczasowego konkurenta. Według Malinowskiego, w ciągu trzech miesięcy po transakcji przejęta firma zmieni nazwę, choć na razie nie wiadomo, czy zostanie formalnie połączona ze Stroer Polska. ??
Malinowski pytany, czy zarządzana przezeń firma przymierza się do kolejnych przejęć powiedział: - Na razie nie ma nic do kupienia.??Według prezesa Stroer Polska, po transakcji udział jego grupy w rynku będzie zbliżony do udziału AMS-u (dotychczasowego lidera), choć zdaniem Lecha Kaczonia, prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej grupa Stroera stanie się największym graczem w Polsce. ??
Stroer Polska u boku AMS chce wystartować w przetargu na operatora około 1,6 tys. wiat przystankowych w Warszawie. Do tej pory nie prowadził takiej działalności. Spółki utworzyły konsorcjum, które 28 lipca złożyło wniosek (podobnie jak kilku innych graczy, w tym giełdowe CAM Media) o zawarcie umowy koncesji w Urzędzie Miasta.