Do końca czerwca firmy negocjujące od maja ze stołecznym Zarządem Transportu Miejskiego status koncesjonariusza wiat mają czas na przesłanie uwag. Kolejnym po negocjacjach etapem procedury będzie zaproszenie do składania ofert.  – Terminu wyboru koncesjonariusza jeszcze nie ma. Z pewnością nie stanie się to do końca czerwca – zastrzegła urzędniczka.

O wygraną w postępowaniu stara się pięć podmiotów: Clear Channel, JC Decaux, Universum Digital (należy do dwóch osób prywatnych), Stroer Polska w konsorcjum z AMS (grupa Agory) oraz notowana na warszawskiej giełdzie grupa CAM Media (poprzez CAM Polski Outdoor). Zwycięzca wybuduje, zamontuje a później będzie zarządzać (dbać o czystość, otoczenie, oświetlenie) 1580 wiatami przystankowymi w stolicy. Koncesjonariusz zadbać ma też o dodatkowe elementy wiat, takie jak stojaki rowerowe, czy ławki.

Korzyść z zarządzania wiatami dla firm outdoorowych to możliwość realizowania kampanii reklamowych na ścianach wiat i w ich pobliżu. Atrakcyjność zlecenia zwiększają zbliżające się rozgrywki Euro 2012.

Koncesja to jeden z trzech elementów, które mogą zmienić finansową sytuację branży. Trwają prace nad dwiema inicjatywami, które – jeśli zdadzą egzamin - mogą być dla niej kluczowe.

To, że branża outdoorowa wymaga zmian pokazują jej wyniki. W I kwartale br. należała do najsłabszych segmentów rynku reklamy. Choć prognozy na 2011 r. mówią, że wydatki reklamodawców na outdoor urosną o 2-3 proc., to przez pierwsze trzy miesiące. spadły do 115,5 mln zł, czyli o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r.

Mimo to Lech Kaczoń, szef Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej podtrzymuje swoje prognozy, że w całym roku segment zyska 6 proc. w porównaniu do wyniku z 2010 r. Przyczyni się do tego m.in. kampania rebrandingowa Polskiej Telefonii Cyfrowej (na T-Mobile), która potrwa w tym i w kolejnym kwartale.