Mimo wielokrotnych zapowiedzi odejścia od kosztownych promocji operatorzy płatnej telewizji satelitarnej właśnie przeszli samych siebie – w tym roku przed świętami kusić będą telewizorami dodawanymi do umów zawieranych na ponad dwa lata.
W Cyfrze+ za podpis na umowie trwającej 26 miesięcy (wykupić trzeba też jednak drogie pakiety kanałów) można dostać za złotówkę umożliwiający oglądanie trójwymiarowych filmów i programów telewizor LG z dwiema parami okularów.
Z kolei platforma „n" w ramach umowy zawieranej na 29 miesięcy oferuje za złotówkę potencjalnym nowym klientom, którzy wykupią usługę multiroom (pozwala oglądać wykupiony pakiet na dwóch telewizorach w domu), telewizor umożliwiający oglądanie obrazu w wysokiej rozdzielczości (HD) i – za darmo – dekoder do odbierania kanałów nadawanych w tej technologii.
Co ciekawe, obie platformy prowadzą konkurencyjne działania, choć możliwe, że jeszcze w tym roku zaczną konsolidować swoje działalności na mocy umowy o „strategicznym partnerstwie" zawartej między francuską grupą Canal+ i telewizyjną grupą TVN.
Analitycy podkreślają, że tego typu kosztowne promocje zawsze mocno obciążają spółki finansowo.