Rośnie popyt na urządzenia w 3D

Za siedem lat wpływy ze sprzedaży urządzeń do odbierania obrazów w trójwymiarze (kina domowe, telewizory, przenośne odtwarzacze, konsole do gier, komórki itp.) sięgną już na świecie 67 mld dol. – wynika z najnowszych prognoz NPD DisplaySearch

Publikacja: 27.09.2012 15:37

Rośnie popyt na urządzenia w 3D

Foto: Bloomberg

To o ponad pięć razy więcej niż w 2011 roku, kiedy analogiczne przychody wyniosły 13,2 mld dol. Na rynek trafi wtedy - bagatela - 226 mln sztuk takich urządzeń (podczas gdy w ubiegłym roku sprzedano ich 50,8 mln).

Biorąc pod uwagę, że jeszcze w 2008 roku sprzedało się globalnie zaledwie 1 mln sztuk wszystkich urządzeń zdolnych do przekazywania trójwymiarowego obrazu, rynek rozwija się dosyć szybko. Coraz więcej jest też produkcji tego typu w telewizjach. – Pomimo odniesionego wrażenia, że trójwymiarowa bańka pękła, oczekujemy wzrostów sprzedaży telewizorów zdolnych do odbierania programów w tej technologii, przenośnych urządzeń i ekranów w przestrzeni publicznej  - komentuje w raporcie Jennifer Colegrove, wiceszefowa działu rozwijających się technologii ekranowych w NPD DisplaySearch.

Zdaniem ekspertów w 2019 roku nasycenie światowego rynku telewizorami 3D-ready sięgnie 50 proc. (obecnie wynosi 10 proc.). Nie oznacza to jednak niestety, że będą na nim oglądane produkcje 3D, których wciąż jest na telewizyjnym rynku, a nawet w kinach, dosyć mało. – Zanim dojdzie do spopularyzowania tego rodzaju urządzeń, na rynku potrzeba więcej treści wyprodukowanych w tej technologii - zauważa Colegrove.

Technologia 3D sprawdza się na rynku konsol do gier wideo, gdzie zadebiutowała m.in. konsola Nintendo 3DS, wykorzystująca technologię nie wymagającą do doświadczenia efektu 3D noszenia specjalnych okularów.

NPD DisplaySearch spodziewa się w ciągu najbliższych pięciu lat wzrostu rynku kamer 3D oraz... smartfonów wykorzystujących tę technologie (na rynku jest już telefon LG Optimus 3D, który ma ekran umożliwiający oglądanie obrazu w trój wymiarze oraz kamerę tego typu).

W 2013 roku oczekuje rynkowego debiutu pierwszego autostereoskopowego tabletu (czyli takiego, który umożliwia oglądanie obrazu w 3D, ale bez okularów). LG Electronic zaprezentował już wprawdzie tablet 3D, ale do jego użycia potrzebne były okulary. Autostereoskopowa technologia jest już wykorzystywana przy produkcji ekranów reklamowych umieszczanych w przestrzeni publicznej.

To o ponad pięć razy więcej niż w 2011 roku, kiedy analogiczne przychody wyniosły 13,2 mld dol. Na rynek trafi wtedy - bagatela - 226 mln sztuk takich urządzeń (podczas gdy w ubiegłym roku sprzedano ich 50,8 mln).

Biorąc pod uwagę, że jeszcze w 2008 roku sprzedało się globalnie zaledwie 1 mln sztuk wszystkich urządzeń zdolnych do przekazywania trójwymiarowego obrazu, rynek rozwija się dosyć szybko. Coraz więcej jest też produkcji tego typu w telewizjach. – Pomimo odniesionego wrażenia, że trójwymiarowa bańka pękła, oczekujemy wzrostów sprzedaży telewizorów zdolnych do odbierania programów w tej technologii, przenośnych urządzeń i ekranów w przestrzeni publicznej  - komentuje w raporcie Jennifer Colegrove, wiceszefowa działu rozwijających się technologii ekranowych w NPD DisplaySearch.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie