Najwyższą całoroczną sprzedaż w tej grupie pism odnotowywał w 2012 roku tradycyjnie „Tygodnik Angora" publikujący przedruki z prasy polskiej. Jego ubiegłoroczny wynik to 353,4 tys. egz. (o 3,2 proc. niższy niż rok wcześniej) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Kolejny był „Gość Niedzielny" z wynikiem 142,6 tys. egz. (spadek o 0,6 proc.), a następne: „Newsweek Polska": 137,6 tys. egz. (wzrost o 19,4 proc.), Wprost": 131,9 tys. egz. (wzrost rok do roku o 10,4 proc.), „Polityka": 127,3 tys,. egz. (spadek rok do roku o 5,4 proc.), „Uważam Rze. Inaczej pisane": 125,8 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.), „Gazeta Polska": 66 tys. egz. (spadek o 7,6 proc.), „Przekrój": 25,7 tys. egz. (spadek o 33,9 proc.), „Tygodnik Powszechny": 20,4 tys. egz. (spadek o 8,1 proc.), „Przegląd": 20,3 tys. egz. (spadek o 7,5 proc.) oraz publikujące przedruki z zagranicznej prasy „Forum": 14,9 tys. egz. (spadek o 9,3 proc.).

Mimo, że prasa drukowana, jak wszystkie media, przeżywa trudny okres w związku z kryzysem na reklamowym rynku, w ostatnich miesiącach zachęcone sukcesem „Uważam Rze" pojawiły się dwa nowe tygodniki opinii. Pierwszy -  „W sieci" założyli bracia Michał i Jacek Karnowski – ruszył w listopadzie ubiegłego roku, a wydaje go wydawnictwo Fratria. W grudniu jego rozpowszechnianie sięgnęło według danych ZKDP 119,3 tys. egz.

Apetyt na nowe tytuły

W styczniu wystartował kolejny tygodnik: „Do Rzeczy" założony przez byłego redaktora naczelnego „Uważam Rze" – Pawła Lisickiego we współpracy z Platformą Mediową Point Group. - Według optymistycznych prognoz, sprzedaż sięgnęła 140 tys. egzemplarzy. Ostrożne, pesymistyczne szacunki mówią o pewnym przekroczeniu 100 tysięcy – podawał na Twitterze Michał M. Lisiecki, główny właściciel i prezes Point Group.

W samym grudniu 2012 r. łączne rozpowszechnianie jedenastu tygodników opinii wynosiła według ZKDP 1,1 mln egz., o 8,9 proc. mniej niż przed rokiem. Wzrosty sprzedaży odnotowały „Newsweek Polska", „Wprost" i „Gazeta Polska".

Najwyższą sprzedaż także miał wtedy „Tygodnik Angora": 325,1 tys. egz. (spadek o 10,7 proc.), kolejne były „Gość Niedzielny": 146,7 tys. egz. (spadek rok do roku o 3,9 proc.), „Newsweek Polska": 141 tys. egz. (wzrost rok do roku o 10,4 proc.), „Polityka": 137,6 tys. egz. (spadek o 4,6 proc.), „Wprost": 133,1 tys. egz. (wzrost o 10,1 proc.), „Gazeta Polska": 73,2 tys. egz. (wzrost o 1,4 proc.) „Uważam Rze": 64,1 tys. egz. (spadek o 50,5 proc.), „Przekrój": 26,7 tys. egz. (spadek o 28,8 proc.), „Tygodnik Powszechny": 20,3 tys. egz. (spadek o 12,3 proc.), „Przegląd": 20,1 tys. egz. (spadek o 12,5 proc.) oraz „Forum": 15,6 tys. egz. (spadek o 8,4 proc.).