Przychody Yahoo! spadły w II kwartale tego roku do 1,14 mld dol. z 1,22 mld dol. rok wcześniej. Zysk firmy wzrósł w tym samym czasie z 227 mln dol. do 331 mln dol. Po wyłączeniu jednorazowych wydarzeń (m.in. wpływ akwizycji), przychody wynosiły 1,08 mld dol.
Marissa Mayer, prezes spółki, zapowiedziała, że chce by większą niż dotąd część przychodów spółki stanowiły wpływy z usług i produktów kierowanych do mobilnych użytkowników. Jak dodała, przyszłość Yahoo! to środowisko mobilne, a Yahoo! ma już 340 mln mobilnych użytkowników.
Jak wymieniała, firma w ostatnim czasie wprowadziła wiele nowych rozwiązań i unowocześniła dotychczasowe. Wiele z tych działań było podejmowanych właśnie w obszarze mediów mobilnych, co analitycy poczytują jej za sukces . – Nowa witryna Yahoo!News, nowa mobilna aplikacja serwisu sportowego, przeprojektowana strona główna wyszukiwarki, nowa odsłona Flickra, nowa poczta Yahoo stworzona z myślą o użytkownikach tabletów, aplikacja pogodowa, poprawa wyników Summly (aplikacja z „prasówką”, przeglądem skróconych informacji z wybranych mediów, którą Yahoo! Kupiło od 17-latka za 30 mln dol. – red.) - wyliczała Mayer na poświęconej wynikom za II kwartał telekonferencji. Na plus poczytywane jest jej też odwrócenie negatywnego trendu dotyczącego internetowych statystyk witryn z grupy Yahoo!. Jak przypomniała Mayer, na początku czerwca ruch na witrynach kierowanej przez nią firmy, znów zaczął rosnąć.
Obecnie aż 40 proc. przychodów firmy stanowią wpływy z reklamy graficznej, które w II kwartale spadły w porównaniu z sytuacja rok wcześniej o 12 proc. (reklamowe wpływy z wyszukiwarek skurczyły się o 9 proc.).
Ostatnie ruch Yahoo wskazują na to, że firma chce się rozwijać na nowych obszarach. Koncern był wymieniany jako jeden z zainteresowanych zakupem platformy z wideo w sieci Hulu (cena, jakiej oczekiwali jego właściciele, sięgała 2 mld dol., w końcu właściciele wycofali się z planów sprzedaży). Wcześniej Yahoo za 1,1 mld dol. kupiło serwis z mikroblogami Tumblr.