Yahoo zarabia na Alibabie

Yahoo przedstawił wyniki za trzeci kwartał tego roku. Koncern najwięcej zarobił na sprzedaży akcji Alibaby.

Publikacja: 22.10.2014 14:03

Yahoo zarabia na Alibabie

Foto: Bloomberg

Zysk Yahoo wyniósł 6,8 mld dolarów (5,3 mld euro), jednak zdecydowana większość tej kwoty pochodzi ze sprzedaży części akcji spółki Alibaba - 6,3 mld dolarów. Po wyłączeniu z zysków z tej transakcji, amerykańska spółka zarobiła 543 mln dolarów.

Yahoo poinformował, że przychody z reklam spadły o 5 proc., mimo, że spółka sprzedała o 24 proc. reklam więcej niż w tym samym kwartale 2013 roku. Jednak ceny reklam spadły w porównaniu z tym o 24 proc.

Prezes koncernu Marissa Mayer podkreślała, że inwestycje w technologie mobilne przyniosą przyniosą w końcu zysk, tym bardziej, że produkty mobilne zyskały uznanie branży, a także zaczęły generować więcej przychodów - podkreślała prezes Yahoo. - To był dobry,solidny kwartał - podkreślał Mayer podczas prezentacji wyników.

Spółka poinformowała, że przychody z produktów mobilnych wyniosły w trzecim kwartale do 200 mln dolarów. Firma prognozuje, że na tej działalności zarobi 1,2 mld dolarów do końca tego roku.

Yahoo od lipca 2012 kupiło już kilkanaście start-upów, m.in. platformę blogową Tumblr za 1,1 mld dolarów oraz rywala Snapchata - Blink.

Jednak według firmy doradczej Starboard Value prezes Yahoo wydaje za dużo pieniędzy na zakupy start-upów oraz poradziła jej fuzje z głównym rywalem AOL. Marissa Mayer broni jednak swojej strategii i zapowiada przejęcie BrightRoll - niezależnej platformy reklam wideo. najnowszy zakup ma kosztować Yahoo 700 mln dolarów.

Zysk Yahoo wyniósł 6,8 mld dolarów (5,3 mld euro), jednak zdecydowana większość tej kwoty pochodzi ze sprzedaży części akcji spółki Alibaba - 6,3 mld dolarów. Po wyłączeniu z zysków z tej transakcji, amerykańska spółka zarobiła 543 mln dolarów.

Yahoo poinformował, że przychody z reklam spadły o 5 proc., mimo, że spółka sprzedała o 24 proc. reklam więcej niż w tym samym kwartale 2013 roku. Jednak ceny reklam spadły w porównaniu z tym o 24 proc.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji