Jak podaje portal CBS News, Mayer i jej czołowi menadżerowie wierzą, że zakup tego rodzaju firmy może być tym ruchem, który rozwiąże problemy coraz słabiej wycenianego przez rynek koncernu, któremu brakuje ciekawego pomysłu na dalszy rozwój.

Na przejęcie CNN od Time Warnera Yahoo musiałoby wyłożył 5-6mld dol. Scripps Network Interactive (nadawca kanałów tematycznych takich jak m.in. Travel Channel, Food Network czy HGTV) to z kolei wydatek na poziomie przynajmniej 10 mld dol. Yahoo byłoby na taki wydatek stać – od czasu gdy koncern sprzedał 140 mln udziałów w chińskiej platformie handlowej Alibaba podczas jej debiutu giełdowego jesienią tego roku, na rynku nie milkną plotki o tym, że pozyskane w ten sposób 9,4 mld dol. Mayer zdecyduje się przeznaczyć na akwizycje.

W sprawie CNN i Scripps klamka w Yahoo jednak na razie nie zapadła, amerykańskie media podkreślają, że szefowa Yahoo na razie tylko rozważa taki zakup.