To o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem.

- Wszystkie formaty reklamowe zanotowały wzrosty. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 41 proc. udziału, czyli 2 punkty procentowe więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Reklama graficzna zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo on-line, a także popularności social media – podaje IAB w swoim raporcie AdEx.

O 11 proc. wzrosły wydatki na reklamę w wyszukiwarkach (stanowią 36 proc. wszystkich), o 2 proc.: ogłoszenia (16 proc. udziału), o 5 proc.: reklama e-mail. 10 proc. to stała dynamika wzrostu reklamy w sieci w ostatnich kwartałach.

- Nie są to tak spektakularne wzrosty, jakie obserwowaliśmy kilka lat temu, jednak – biorąc pod uwagę, że Internet jest obecnie jedynym medium, które odnotowuje wzrosty – możemy mówić o stałym, umiarkowanym wzroście, który zachowuje swe tempo pomimo wahań PKB – mówi Paweł Kolenda, manager ds. badań IAB Polska. Jak dodaje, duży wpływ na dynamikę reklamy cyfrowej ma wzrost reklamy wideo online, który towarzyszy redukcji wydatków na tradycyjną reklamę telewizyjną, a także dynamika SEM, która nadal rośnie szybciej niż cały rynek.

Według szacunków domu mediowego Starlink w całym pierwszym półroczu rynek reklamy w Internecie był wart 764,4 mln zł, o 7,8 proc. więcej niż przed rokiem. Firmy stosują jednak różne metodologie obliczeń, więc szacunki IAB Polska za I półrocze będą zapewne wyższe niż Starlinka.