Nie uchroniło to jednak całej grupy pism przed spadkiem. Dziewięć tytułów, które zarówno w lipcu 2012 roku, jak i w lipcu tego roku ukazywało się na rynku, odnotowało spadek sprzedaż y o 13, 2 proc. do 950,9 tys. egz. W międzyczasie publikujące przedruki z pisma zagranicznych „Forum" wypadło z tej grupy, bo zaczęło się ukazywać co dwa tygodnie, za to na rynku pojawiły się „W Sieci" i „Do Rzeczy".
Łączna sprzedaż 11 tygodników społeczno-politycznych, jakie mamy na rynku dzisiaj jest o 1,7 proc. wyższa niż łączna sprzedaż całego segmentu (wówczas 10 tytułów) w lipcu 2012 roku.
Najwięcej sprzedawał publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora": 339,8 tys. egz. (spadek rok do roku o 6,8 proc.) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem (prenumerata, sprzedaż kioskowa, sprzedaż e-wydań i egzemplarze dystrybuowane w ramach umów barterowych i innych, np. na uczelniach, w przychodniach, hotelach czy środkach transportu).
Kolejne w sprzedażowym rankingu były: „Wprost" z wynikiem 136 tys. egz. (wzrost o 6,1 proc.), „Gość Niedzielny": 135,6 tys. egz. (wzrost o 1,9 proc.), „Newsweek Polska": 135,5 tys. egz. (spadek o 9,2 proc.), „Polityka": 130,1 tys. egz. (wzrost o 2 proc.), „Do Rzeczy": 91,7 tys. egz., „W Sieci": 86,3 tys. egz., „Przekrój": 22,6 tys. egz. (spadek o 14,6 proc.), „Przegląd": 19,1 tys. egz. (spadek o 7,5 proc.), „Tygodnik Powszechny": 17,6 tys. egz. (wzrost o 6,2 proc.) oraz „Uważam Rze": 14,6 tys. egz. (spadek o 88,7 proc.).
Żeby rekompensować spadki wpływów ze sprzedaży tytułów wydawcy tygodników podnoszą ich ceny. Od tego tygodnia wyższa jest cena „Newsweeka" (podniesiono ją z 5 zł do 5,90 zł). W ubiegłym miesiącu w identyczny sposób podniosła „Polityka". W czerwcu z 3,90 zł do 4,95 zł zdrożało "W Sieci", a jeszcze wcześniej w tym roku górę poszły ceny "Gościa Niedzielnego" (z 4 zł do 4,50 zł oraz „Uważam Rze" (z 3,90 zł do 4,90 zł).