Klienci indywidualni aktywniej niż przedsiębiorcy korzystają z dostępu do Internetu. Przekonanie właścicieli i menedżerów polskich firm może być kluczowe dla dalszej popularyzacji Internetu. Taki wniosek płynie z najnowszego raportu zaprezentowanego wczoraj przez operatora telewizji kablowej UPC Polska.
Raport został oparty o wyniki ankiet przeprowadzonych na zlecenie kablówki przez dwie firmy doradcze: irlandzką Amarach Research i Deloitte.
Sieć raczej w domu
Badania prowadzone wśród osób korzystających z Internetu i firm pokazały m. in., że Polacy często pracują w domu korzystając z sieci. Tak postępuje 52 proc. badanych, czyli więcej niż w Irlandii, Belgii, czy Holandii. Najczęściej korzystamy z Internetu domowego, aby zebrać potrzebne dane (77 proc.), zrobić zakupy (71 proc.), czy zapoznać się z informacjami z dnia (70 proc.). 66 proc. badanych jako główny cel przebywania w Internecie wskazuje korzystanie z serwisów społecznościowych.
Większość Internautów ocenia swoje umiejętności korzystania z narzędzi cyfrowych jako średnie i niskie. Nie bez powodu edukacja, w jaki sposób i do jakich celów można wykorzystywać komputer i Internet to nadal duże pole do popisu dla decydentów. Doskonale radzimy sobie z wykorzystaniem sieci dla rozrywki. Rośnie znaczenie treści wideo. 62 proc. ankietowanych szuka treści wideo w streamingu, a 37 proc. ściąga filmy. Serwisy takie jak YouTube w Polsce są bardziej popularne niż w Irlandii, Belgii i Holandii.
Natomiast z urzędami kontaktuje się przez sieć tylko 57 proc. badanych, przy czym spośród wszystkich konsumentów, którzy deklarują, że nie korzystają z narzędzi e-administracji, 79 proc. ich nie potrzebuje.